• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی
    • دوره 1398, شماره 45
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی
    • دوره 1398, شماره 45
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی میزان اثربخشی دوره کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه امین

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    507.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    عصر حاضر، عصر فرایند تربیت نیروی انسانی است. هدف اصلی این فرایند تربیت، پرورش و استفاده مفید از همه توانایی‌های انسان است. از این رو آموزش و توسعه منابع انسانی و نیز ارزیابی اثربخشی آموزش نه تنها در ایجاد دانش و مهارت ویژه در کارکنان نقش بسزایی دارد، بلکه باعث می‌شود که افراد در ارتقای سطح کارایی و اثربخشی سازمان سهیم بوده و خود را با فشارهای متغیر محیطی وفق دهند. هدف این پژوهش ارزیابی اثربخشی دوره‌های برگزارشده کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی (دوره‌های 10 و 11 و 13) دانشکده علوم و فنون منابع سازمانی دانشگاه علوم انتظامی امین است.پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش توصیفی از نوع پیمایشی است. برای سنجش سطح واکنش و سطح میزان تغییرات رفتاری از ابزار پرسشنامه و برای سنجش سطح یادگیری از میانگین نمرات دروس فارغ التحصیلان استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق را دانشجویان و فرماندهان مستقیم دوره 10 و 11 و13 کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، هرکدام 22 نفر و به صورت تمام شمار می‌باشد. عصر حاضر، عصر فرایند تربیت نیروی انسانی است. هدف اصلی این فرایند تربیت، پرورش و استفاده مفید از همه توانایی‌های انسان است. از این رو آموزش و توسعه منابع انسانی و نیز ارزیابی اثربخشی آموزش نه تنها در ایجاد دانش و مهارت ویژه در کارکنان نقش بسزایی دارد، بلکه باعث می‌شود که افراد در ارتقای سطح کارایی و اثربخشی سازمان سهیم بوده و خود را با فشارهای متغیر محیطی وفق دهند. هدف این پژوهش ارزیابی اثربخشی دوره‌های برگزارشده کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی (دوره‌های 10 و 11 و 13) دانشکده علوم و فنون منابع سازمانی دانشگاه علوم انتظامی امین است.پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش توصیفی از نوع پیمایشی است. برای سنجش سطح واکنش و سطح میزان تغییرات رفتاری از ابزار پرسشنامه و برای سنجش سطح یادگیری از میانگین نمرات دروس فارغ التحصیلان استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق را دانشجویان و فرماندهان مستقیم دوره 10 و 11 و13 کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، هرکدام 22 نفر و به صورت تمام شمار می‌باشد. از پژوهش حاضر می‌توان نتیجه گرفت که، دوره 10 کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دارای اثربخشی مطلوبی در مؤلفه‌های واکنش و یادگیری بوده ولی در خصوص مهارت و رفتار، این اثربخشی محسوس نبوده است. در دوره 11و13 نیز اثربخشی مطلوبی در مؤلفه‌های واکنش و یادگیری داشته ولی در خصوص مهارت و رفتار، نظر فراگیران مثبت ولی نظر فرماندهان منفی می‌باشد در واقع از نظر فرماندهان این اثربخشی محسوس نبوده است.
    کلید واژگان
    ارزیابی
    اثربخشی
    دوره‌های آموزشی
    روش کریک پاتریک
    مدیریت آموزشی

    شماره نشریه
    45
    تاریخ نشر
    2019-05-22
    1398-03-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش ناجا

    شاپا
    2382-96137
    URI
    http://mape.jrl.police.ir/article_20423.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/396593

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب