• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی
    • دوره 1397, شماره 41
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی
    • دوره 1397, شماره 41
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش سبک‌های یادگیری و ویژگی‌های شخصیت در گرایش به تفکر انتقادی در بین دانشجویان رشته تربیتی بدنی

    (ندگان)پدیدآور
    صفائی, ایمانآهی, قاسم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    322.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش باهدف بررسی نقش سبک‌های یادگیری و ویژگی‌های شخصیتی در گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان تربیتی بدنی انجام شد. در یک پژوهش توصیفی از نوع همبستگی از بین دانشجویان رشته تربیتی بدنی دانشگاه آزاد واحد بیرجند 170 نفر به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب و به پرسشنامه سبک‌های یادگیری کلب، پرسشنامه ویژگی‌های شخصیت نئو و پرسشنامه گرایش به تفکر انتقادی پاسخ دادند. یافته‌های پژوهش نشان داد که سبک یادگیری همگرا و بعد برون‌گرایی و باز بودن به تجربه پیش‌بینی کننده تفکر انتقادی است. با توجه به اهمیتی که به گسترش و رشد تفکر انتقادی در ادبیات پژوهشی دنیا شده است در کشور ما نیز این مسئله موردتوجه قرار گیرد و مکانیزم های زیربنایی مؤثر بر تفکر انتقادی (سبک یادگیری همگرا، برون‌گرایی و باز بودن به تجربه) تقویت شود.
    کلید واژگان
    سبک‌های یادگیری
    ویژگی‌های شخصیت
    تفکر انتقادی

    شماره نشریه
    41
    تاریخ نشر
    2018-03-21
    1397-01-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش ناجا
    سازمان پدید آورنده
    هیات علمی دانشگگاه

    شاپا
    2382-96137
    URI
    http://mape.jrl.police.ir/article_19156.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/396574

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب