نقش سبکهای یادگیری و ویژگیهای شخصیت در گرایش به تفکر انتقادی در بین دانشجویان رشته تربیتی بدنی
(ندگان)پدیدآور
صفائی, ایمانآهی, قاسمنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش باهدف بررسی نقش سبکهای یادگیری و ویژگیهای شخصیتی در گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان تربیتی بدنی انجام شد. در یک پژوهش توصیفی از نوع همبستگی از بین دانشجویان رشته تربیتی بدنی دانشگاه آزاد واحد بیرجند 170 نفر به روش نمونهگیری خوشهای انتخاب و به پرسشنامه سبکهای یادگیری کلب، پرسشنامه ویژگیهای شخصیت نئو و پرسشنامه گرایش به تفکر انتقادی پاسخ دادند. یافتههای پژوهش نشان داد که سبک یادگیری همگرا و بعد برونگرایی و باز بودن به تجربه پیشبینی کننده تفکر انتقادی است. با توجه به اهمیتی که به گسترش و رشد تفکر انتقادی در ادبیات پژوهشی دنیا شده است در کشور ما نیز این مسئله موردتوجه قرار گیرد و مکانیزم های زیربنایی مؤثر بر تفکر انتقادی (سبک یادگیری همگرا، برونگرایی و باز بودن به تجربه) تقویت شود.
کلید واژگان
سبکهای یادگیریویژگیهای شخصیت
تفکر انتقادی
شماره نشریه
41تاریخ نشر
2018-03-211397-01-01




