بررسی رابطه اعتماد به نفس و نمرات تیراندازی در فراگیران آموزشی (مورد مطالعه مرکز آموزش مرزبانی شهید رجایی ناجا )
(ندگان)پدیدآور
محمدی, مهدیباتمانی, فردیننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
بررسی رابطه اعتماد به نفس و نمرات تیراندازی در فراگیران آموزشی
(مورد مطالعه مرکز آموزش مرزبانی شهید رجایی ناجا )
چکیده
این تحقیق به جهت بررسی اعتماد به نفس و رابطه آن با نمرات تیراندازی فراگیران آموزشـی مرکز آموزش مرزبانی شهید رجایی کرمانشاه و تعیین مولفه هایی از اعتماد به نفس کـه مـی تواننـد پـیش بینـی کننده نمرات تیراندازی باشند، انجام شد. روش تحقیـق از نوع همبسـتگی اسـت. جامعـه آمـاری پژوهش 610 نفر از فراگیران آموزشـی پایـه خـدمتی بهمن 1395 مرکـز آموزش مرزبانی شهید رجایی کرمانشاه بودند که حجم نمونه از طریق جـدول مورگـان 260 نفر برآورد شد . نمونه ها بـه روش تصـادفی طبقـه ای (بـا توجـه بـه گروهـان و مقطـع تحصیلی) انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات مربوط به اعتماد به نفس از پرسشنامه استاندارد ویلی و نایت پس از تایید روایی توسط کارشناسـان حیطـه مربوطـه اسـتفاده گردیـد. پایایی پرسشنامه نیز توسط آلفای کرونبـاخ تاییـد گردیـد و اطلاعـات جمـع آوری شـده ، توسط نرم افزار SPSS24 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. از همبستگی پیرسـون بـرای سنجش رابطه و از رگرسیون برای تعیین فاکتورهای پیش بینی کننده استفاده شـد . نتـایج،نشان دهنده رابطه مثبت و معنادار بین اعتماد به نفس و نمرات تیراندازی است (r = 0.411) .سطح معنـاداری در ایـن رابطـه p
کلید واژگان
اعتماد به نفسنمرات تیراندازی
فراگیران آموزشی
مرکز آموزش مرزبانی
شماره نشریه
41تاریخ نشر
2018-03-211397-01-01
ناشر
معاونت تربیت وآموزش ناجاسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی ، واحد سنندج ، دانشگاه آزاد اسلامی ، کردستانعضو هیئت علمی دانشگاه ، واحد سنندج ، دانشگاه آزاد اسلامی ، کردستان




