| dc.contributor.author | ترک زاده, جعفر | fa_IR |
| dc.contributor.author | محترم, معصومه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T11:09:55Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T11:09:55Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T11:09:55Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T11:09:55Z | |
| dc.date.issued | 2012-12-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1391-10-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ترک زاده, جعفر, محترم, معصومه. (1391). چارچوبی تحلیلی برای شناسایی مشکلات قابل بروز در مسیر کیفیت و اثربخشی تدریس در آموزش عالی. فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی, 1391(19), 95-123. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2382-96137 | |
| dc.identifier.uri | http://mape.jrl.police.ir/article_12958.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/396446 | |
| dc.description.abstract | عوامل متعددی بر کیفیت و اثربخشی تدریس در آموزش عالی مؤثر میباشند که شناسایی و کنترل آنها مستلزم اتخاذ رویکرد سیستمی در حوزههای نظری و عملی مربوط به آن است. لذا در این مطالعه، پس از توصیف و تبیین مبانی نظری تدریس در آموزش عالی، نخست با رویکردی سیستمی و از منظری فرایندی ـ تعاملی به تبیین مراحل و اجزای تدریس در آموزش عالی پرداخته شد و پس از آن نیز با رویکردی تحلیلی به شناسایی و دستهبندی مشکلات و موانع قابل بروز در مسیر تحقق کیفیت و اثربخشی تدریس در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در مراحل پیش، حین و پس از تدریس پرداخته شد. خروجی این کار به دلیل ارائه تصویری از موانع و مشکلات موجود در مسیر تحقق کیفیت و اثربخشی تدریس در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، هم میتواند گامی مهم در جهت تصمیمسازی و تصمیمگیری در سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی برای پیشگیری یا رفع اینگونه مشکلات به شمار آید و هم میتواند موجب بهبود کیفیت تصمیم و افزایش احتمال اثربخشی تدریس در آموزش عالی شود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 554 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | معاونت تربیت وآموزش ناجا | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش عالی | fa_IR |
| dc.subject | تدریس | fa_IR |
| dc.subject | مشکلشناسی | fa_IR |
| dc.subject | کیفیت تدریس | fa_IR |
| dc.subject | اثربخشی تدریس | fa_IR |
| dc.title | چارچوبی تحلیلی برای شناسایی مشکلات قابل بروز در مسیر کیفیت و اثربخشی تدریس در آموزش عالی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.citation.volume | 1391 | |
| dc.citation.issue | 19 | |
| dc.citation.spage | 95 | |
| dc.citation.epage | 123 | |