• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مطالعات امنیت اجتماعی
    • دوره 2, شماره 25
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مطالعات امنیت اجتماعی
    • دوره 2, شماره 25
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسى الگوی مصرف رسانه ای دانش آموزان و تأثیرپذیری آنها از رسانه ها با هدف برنامه ریزى هاى آموزشى پلیس

    (ندگان)پدیدآور
    روشندل اربطانى, طاهرامیرى, عبدالرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    505.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه رسانه ها، خصوصاً رسانه های جمعی عامل مهمی در اثرگذاری بر افکار عمومی و جهت دهی به رفتارهای اجتماعی محسوب می شوند. از سویی جامعه دانش آموزی کشور و به ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه به عنوان آینده سازان این مرز و بوم از اهمیت و حساسیت خاصی برای مسئولان و دلسوزان نظام و جامعه برخوردارند. برای نیروی انتظامی این دسته از افراد جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و با توجه به شرایط سنی حساس آنها می بایست برنامه ریزی هوشمندانه ای را درجهت آموزشهای پلیسی – انتظامی مورد نیاز دانش آموزان مزبور به عمل آورد. پژوهش حاضر با هدف مشخص ساختن نوع رسانه های مورد استفاده دانش آموزان مقطع متوسطه سطح شهر تهران و همچنین میزان و نحوه استفاده از آنها، میزان اثرپذیری دانش آموزان دوره متوسطه از رسانه های مختلف خصوصاً رسانه ملّی، و کمک به تعیین نیازهای آموزشی جامعه هدف یاد شده و برنامه ریزی مؤثرتر آموزش های پلیسی برای آنها انجام یافته است. روش مورد استفاده در این تحقیق پیمایش بوده و جامعه آماری را دانش آموزان مقطع دبیرستان شهر تهران تشکیل می دهند که نمونه ای ۶۰۰ نفری از آنها به روش نمونه گیری خوشه ای مورد بررسی قرار گرفته اند. ابزار مورد استفاده نیز پرسشنامه محقق ساخته بوده که روایی آن به روش صوری و پایایی آن با محاسبه ضریب آلفا کرونباخ مورد تایید قرار گرفته است. نتایج حاکی از آن است که تلویزیون به عنوان پر مصرف ترین رسانه، قابلیت بیشتری برای جهت دهی به مسائل اجتماعی بالاخص موضوعات مرتبط با دانش آموزان را داراست. همچنین باتوجه به اینکه نزدیک به نیمی از دانش آموزان مصرف کننده مشترک برنامه های تلویزیون و ماهواره می باشند، به نظر می رسد کهباید در برنامه ریزی برای تولید پیام در تلویزیون، به پیام های ارسالی ماهواره، کارکرد ها و تأثیرات آن توجه نمود. یافته های پژوهش حاکی از آن است که ۶۳ درصد از دانش آموزان از بازی های رایانه ای استفاده می کنند. این امر نشان دهنده اهمیت این رسانه در میان دانش آموزان است که خود می تواند قابلیت مناسبی برای انتقال پیام و آموزش های مورد نیاز دانش آموزان داشته باشد.
    کلید واژگان
    مصرف رسانه ای
    دانش آموزان مقطع دبیرستان
    رسانه های جمعی
    نظریه کاشت
    آموزش های پلیسی-انتظامی

    شماره نشریه
    25
    تاریخ نشر
    2011-03-21
    1390-01-01
    ناشر
    ناجا

    شاپا
    17353823
    URI
    http://sss.jrl.police.ir/article_11896.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/396321

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب