• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مطالعات امنیت اجتماعی
    • دوره 7, شماره 46
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مطالعات امنیت اجتماعی
    • دوره 7, شماره 46
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تبیین تأثیر وسایل ارتباط جمعی برسبک زندگی در حوزه امنیت اجتماعی(مطالعه موردی: شهر اسفراین)

    (ندگان)پدیدآور
    بیات, بهرامرمضانی, اکرم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    557.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تولید، حفظ و بازتولید امنیت اجتماعی از جمله موضوعاتی است که با مفاهیم بنیادی زیست اجتماعی رابطه غیرقابل انکار دارد. از جمله این مفاهیم در حوزه علوم اجتماعی سبک زندگی است. در جهان مدرن سبک زندگی به توصیف ارزش و طرز تلقی ها کمک می کند. از مهم ترین مصادیق سبک زندگی که توأم با شهرنشینی و مدرنیته ظهور کرده را می توان چگونگی گذراندن اوقات فراغت، مدیریت بدن، مصرف فرهنگی و اقتصادی و...دانست. در تبیین آسیب شناختی سبک زندگی، نقش وسایل ارتباط جمعی به عنوان مؤثرترین نهاد اجتماعی برای اعمال تغییرات اجتماعی و فرهنگی بسیار مورد توجه است . در این پژوهش برای تبیین آسیب شناختی رسانه بر سبک زندگی از رویکرد تلفیق گرایانه بوردیو و گیدنز در مورد سبک زندگی و نظریه بودریار و بارت در خصوص رسانه استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق افراد 65-15 ساله شهرستان اسفراین می باشدو تعداد نمونه برابر با 384نفر است که به روش نمونه گیری چند مرحله ای تصادفی انتخاب شده اند. روش این تحقیق پیمایش و ابزار آن پرسشنامه می باشد. نتایج تحقیق نشان می دهد که وسایل ارتباط جمعی بر سبک زندگی تأثیر گذار است. رابطه بین مصرف رسانه و سبک زندگی مورد تأیید قرار گرفت. همچنین رابطه بین نوع رسانه و سبک زندگی نیز معنادار شد و بیشترین مصرف را تلویزیون و تلفن همراه به خود اختصاص داده اند. ولی تأثیر محتوای رسانه (روزنامه، تلویزیون، رادیو)برسبک زندگی مورد تأیید قرار نگرفت و رابطه بین محتوای کتاب و ماهواره و اینترنت با سبک زندگی معنادار شد و بیشترین تأثیر را چت و گفتگو بر روی سبک زندگی داشت.
    کلید واژگان
    فراواقعیت
    وسایل ارتباط جمعی
    رسانه های ارتباطی
    سبک زندگی
    مصرف گرایی

    شماره نشریه
    46
    تاریخ نشر
    2016-06-21
    1395-04-01
    ناشر
    ناجا

    شاپا
    17353823
    URI
    http://sss.jrl.police.ir/article_11996.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/396171

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب