نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهنود, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorبرهوم, اردشیرfa_IR
dc.contributor.authorمیربهاء, بابکfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:07:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:07:41Z
dc.date.available1399-07-09T11:07:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:07:41Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-01-26en_US
dc.date.submitted1397-11-06fa_IR
dc.identifier.citationبهنود, حمیدرضا, برهوم, اردشیر, میربهاء, بابک. (1398). پیش بینی شدت تصادف در تقاطع‏های چراغ‏دار با استفاده از مدل لوجیت ترتیبی. فصلنامه علمی راهور, 1398(31), 37-56.fa_IR
dc.identifier.issn2322-3529
dc.identifier.urihttp://talar.jrl.police.ir/article_93560.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/395647
dc.description.abstractچراغ­های راهنمایی به عنوان روشی برای بهبود ایمنی ترافیک و عملکرد در تقاطع­ها در نظر گرفته می‌شوند. تعداد زیادی از تصادفات در تقاطع­ها رخ می­دهند و این تصادفات باعث خسارت­­های مالی، آسیب دیدگی، و حتی در بعضی موارد منجر به مرگ می­شوند. این تحقیق به منظور پیش­بینی شدت تصادف در تقاطع­های چراغ­دار شهر قزوین انجام شده و متغیرهای موثر بر وقوع تصادفات شدید را بررسی می­کند. داده­های تصادف براساس گزارش­های پلیس شهر قزوین و داده­های ارائه شده توسط معاونت حمل ونقل ترافیک شهرداری قزوین مورد استفاده قرار گرفته که شامل 288 تصادف در سال­های 93 تا 95 در 38 تقاطع چراغ­دار شهر قزوین است. گزارش تصادفات شامل توصیف شرایطی است که تصادف در آن رخ داده است. این تصادفات بر اساس شدت آنها به ترتیب در سه دسته خسارتی، جرحی و فوتی که بر اساس آمارها (128 تصادف خسارتی، 156 تصادف جرحی، 4 تصادف فوتی) دسته­بندی شده­اند. در این تحقیق مدل لوجیت ترتیبی مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج نشان می­دهد که حضور بعضی از متغیرها مانند زمان تصادف در روز، نرخ حجم تقاطع و وجود جزیره، در واقع احتمال وقوع یک تصادف با شدت زیاد را کاهش می­دهند و بر عکس حضور بعضی از متغیرها مانند تصادفات در فصل تابستان، نوع برخورد، نحوه برخورد، تردد عابرین پیاده و تعداد خطوط در احتمال وقوع یک تصادف با شدت زیاد را افزایش می­دهند.fa_IR
dc.format.extent441
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجاfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی راهورfa_IR
dc.relation.ispartofTraffic Law Enforcement Research Studiesen_US
dc.subjectتقاطع های چراغ دارfa_IR
dc.subjectمدل لوجیت ترتیبیfa_IR
dc.subjectشدت تصادفfa_IR
dc.subjectتقاطع های درون شهریfa_IR
dc.titleپیش بینی شدت تصادف در تقاطع‏های چراغ‏دار با استفاده از مدل لوجیت ترتیبیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری دانشگاه بین المللی امام خمینیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه بین المللی امام خمینیfa_IR
dc.citation.volume1398
dc.citation.issue31
dc.citation.spage37
dc.citation.epage56


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد