نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشکوهی یکتا, محسنfa_IR
dc.contributor.authorاکبری زردخانه, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorروح‌الله حدادیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:07:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:07:31Z
dc.date.available1399-07-09T11:07:31Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:07:31Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-07-09en_US
dc.date.submitted1395-04-19fa_IR
dc.identifier.citationشکوهی یکتا, محسن, اکبری زردخانه, سعید, روح‌الله حدادی. (1397). اثربخشی بستۀ آموزشی روان‌شناختی رانندگان بر رفتارهای دوستانه و احساس خصومت رانندگان اتوبوس‌های درون‌شهری تهران. فصلنامه علمی راهور, 1397(24), 93-118.fa_IR
dc.identifier.issn2322-3529
dc.identifier.urihttp://talar.jrl.police.ir/article_18984.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/395594
dc.description.abstractهدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی بستۀ آموزشی روان‌شناختی بر رفتارهای دوستانه و احساس خصومت در رانندگان اتوبوس‌های درون‌شهری تهران بود. روش: این پژوهش از نوع شبه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون - پس‌آزمون تک‌روی است. نمونه با روش در دسترس انتخاب شد که شامل 209 نفر از رانندگان شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهر تهران بود. این آزمودنی‌ها به‌صورت تصادفی در چهار گروه تقسیم شدند و آموزش‌‌ها را دریافت کردند. برای جمع‌‌آوری داده‌‌ها از شرکت‌‌کنندگان خواسته شد در دو مرحلۀ پیش‌آزمون و پس‌آزمون به مقیاس رفتارهای دوستانه (ریزمن، 1983) و سیاهۀ احساس خصومت ردفورد – ویلیامز (ویلیامز، 1998) پاسخ دهند. یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان داد که مداخلۀ حاضر به افزایش میانگین مربوط به زیرمقیاس‌های رفتارهای دوستانه و کاهش میانگین احساس خصومت منجر شده است؛ اگرچه این کاهش، تفاوت معنی‌داری را در میزان خصومت آزمودنی‌ها بین پیش‌آزمون و پس‌آزمون ایجاد نکرد. بحث و نتیجه‌گیری: بستۀ آموزشی حاضر توانسته است رفتار دوستانه و برخی خرده‌مقیاس‌های آن را بهبود بخشد؛ اما بر احساس خصومت مؤثر نبوده استfa_IR
dc.format.extent431
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجاfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی راهورfa_IR
dc.relation.ispartofTraffic Law Enforcement Research Studiesen_US
dc.subjectبستۀ آموزشی روان‌شناختیfa_IR
dc.subjectارتباط مؤثرfa_IR
dc.subjectاحساس خصومتfa_IR
dc.subjectرفتار رانندگیfa_IR
dc.subjectرانندگان اتوبوسfa_IR
dc.titleاثربخشی بستۀ آموزشی روان‌شناختی رانندگان بر رفتارهای دوستانه و احساس خصومت رانندگان اتوبوس‌های درون‌شهری تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیارfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume1397
dc.citation.issue24
dc.citation.spage93
dc.citation.epage118


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد