نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصفارزاده, محمودfa_IR
dc.contributor.authorاله عسگری, حشمتfa_IR
dc.contributor.authorجعفری اسکندری, میثمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:07:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:07:27Z
dc.date.available1399-07-09T11:07:27Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:07:27Z
dc.date.issued2017-03-21en_US
dc.date.issued1396-01-01fa_IR
dc.date.submitted2016-02-18en_US
dc.date.submitted1394-11-29fa_IR
dc.identifier.citationصفارزاده, محمود, اله عسگری, حشمت, جعفری اسکندری, میثم. (1396). پیش‌بینی وقوع حوادث در سیستم‌های حمل‌ونقل با استفاده از الگوهای هارمونیک، آرچ، پویا و زمانی (مطالعه موردی مصدومان حوادث ترافیکی استان خوزستان). فصلنامه علمی راهور, 1396(20), 165-191.fa_IR
dc.identifier.issn2322-3529
dc.identifier.urihttp://talar.jrl.police.ir/article_11665.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/395570
dc.description.abstractزمینه و هدف: تصادفات جاده‌ای از پدیده‌های مهمی است که به دنبال روند موتوریزه‌شدن جوامع و روند رو به گسترش استفاده از وسایل حمل‌ونقل موتوری مشاهده می‌شود. پدیده‌ای که به دنبال آن، سالانه جان بسیاری از افراد گرفته شده و یا مصدوم می‌شوند؛ از پیامدهای این پدیده، هزینه‌ها و خسارت‌های مختلف مالی و روحی و روانی می‌باشد. روش: در این پژوهش با استفاده از روش‌های پیش‌بینی هارمونیک، الگوی اقتصادسنجی آرچ، معادلات پویای خطی مرتبۀ دوم (2,1) DGMو سری زمانی آریما به پیش‌بینی تعداد مصدومان حوادث ترافیکی استان خوزستان پرداخته شده است. یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد که میانگین درصد قدر مطلق خطا برای روش‌های سری زمانی آریما، (2,1)DGM و هارمونیک به ترتیب 5.36، 8.29 و 8.001 می‌باشند؛ همچنین ضریب فزایندۀ لاگرانژ نشان داد که امکان پیش‌بینی با روش آرچ برای تعداد مصدومان تصادفات استان خوزستان وجود ندارد. نتیجه‌گیری: مقادیر پیش‌بینی‌شده نشان داد که تعداد مصدومان ناشی از تصادفات در استان خوزستان در حال کاهش است و این نشان‌دهندۀ اثربخشی اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی در جهت کاهش تصادفات رانندگی در استان خوزستان است که با آموزش و فرهنگ‌سازی بیشتر می‌توان این مقدار را با شیب بیشتری کاهش داد.fa_IR
dc.format.extent744
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجاfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی راهورfa_IR
dc.relation.ispartofTraffic Law Enforcement Research Studiesen_US
dc.subjectسری زمانیfa_IR
dc.subjectهارمونیکfa_IR
dc.subjectآرچfa_IR
dc.subjectتصادفاتfa_IR
dc.subjectاقتصادسنجیfa_IR
dc.titleپیش‌بینی وقوع حوادث در سیستم‌های حمل‌ونقل با استفاده از الگوهای هارمونیک، آرچ، پویا و زمانی (مطالعه موردی مصدومان حوادث ترافیکی استان خوزستان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشیار اقتصاد دانشگاه ایلامfa_IR
dc.citation.volume1396
dc.citation.issue20
dc.citation.spage165
dc.citation.epage191
nlai.contributor.orcid0000-0000-9713-2776


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد