| dc.contributor.author | قنبری, حبیب | fa_IR | 
| dc.contributor.author | شفیعی, صفدر | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T11:05:18Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T11:05:19Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T11:05:18Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T11:05:19Z |  | 
| dc.date.issued | 2019-06-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1398-04-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2018-11-22 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1397-09-01 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | قنبری, حبیب, شفیعی, صفدر. (1398). تأثیر مدیریت دانش حفاظتی بر مصونسازی کارکنان. فصلنامه مطالعات حفاظت و امنیت انتظامی, 14(51), 93-116. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2717-0276 |  | 
| dc.identifier.issn | 2717-0268 |  | 
| dc.identifier.uri | http://spaps.jrl.police.ir/article_92102.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/394816 |  | 
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: عرضه الگوی مدیریت دانش حفاظتی میتواند دانش ضمنی و آشکار حفاظتی درون و برونسازمانی را در جهت حفاظت و مصونیت از کارکنان ناجا و تحقق هدفهای سازمانی در سرمایة انسانی بهدنبال آورد و همچنین توجه به هماهنگی بین فرایندهای خلق دانش حفاظتی و ساختار و شیوة مدیریت دانش حفاظتی موضوعهایی هستند که تاکنون کمتر مورد توجه واقع شده؛ بنابراین، هدف پژوهش حاضر و بررسی چگونگی تأثیر مدیریت دانش حفاظتی بر مصونسازی کارکنان فاتب از طریق اجرای فرایندهای آن از قبیل (تحصیل، تسهیم، بهکارگیری و ذخیرهسازی) و ایجاد هماهنگی بین موارد مدیریت دانش یعنی ساختار و فرایندها و سبک مدیریت دانش حفاظتی با مصونسازی کارکنان از دو دیدگاه سازمانی و فردی را مورد واکاوی قرار دهد.
روششناسی: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و ماهیت آن کیفی است، جامعة اماری تحقیق را مسئولان، فرماندهان و مدیران پلیس پیشگیری به تعداد 130 نفر و حجم نمونه 97 نفرکه با روش نمونهگیری طبقهبندی شده انتخاب شدهاند. ابزار تحقیق پرسشنامه محققساخته که پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ و روایی آن از طریق اخذ نظر خبرگان مورد تأیید قرار گرفته است و آزمونهای انجان گرفته شامل آزمون آماری همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی ساده و فریدمن است.
یافتهها و نتیجهگیری: بررسیهای آماری نشان میدهد که مؤلفه بهکارگیری دانش حفاظتی بیشترین همبستگی را با متغیر مصونسازی کارکنان دارد و پس از آن مؤلفه ذخیرهسازی همبستگی بیشتری را با متغیر وابسته دارد. رتبة سوم همبستگی را توزیع دانش حفاظتی بهخود اختصاص داد و در نهایت تحصیل دانش کمترین میزان همبستگی را با متغیر وابسته تحقیق داشت. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 521 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | مرکز مطالعات و پژوهشهای امنیتی ساحفاناجا | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه مطالعات حفاظت و امنیت انتظامی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Police Protectoral and Security Studies quarterly | en_US | 
| dc.subject | حفاظت اطلاعات | fa_IR | 
| dc.subject | فاتب | fa_IR | 
| dc.subject | مدیریت دانش حفاظتی | fa_IR | 
| dc.subject | مصونسازی و پیشگیری | fa_IR | 
| dc.subject | ناجا | fa_IR | 
| dc.title | تأثیر مدیریت دانش حفاظتی بر مصونسازی کارکنان | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | مدیر مسئول | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد مدیریت و فرماندهی انتظامی دانشگاه علوم انتظامی امین | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 14 |  | 
| dc.citation.issue | 51 |  | 
| dc.citation.spage | 93 |  | 
| dc.citation.epage | 116 |  |