نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقنبری, حبیبfa_IR
dc.contributor.authorشفیعی, صفدرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:05:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:05:19Z
dc.date.available1399-07-09T11:05:18Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:05:19Z
dc.date.issued2019-06-22en_US
dc.date.issued1398-04-01fa_IR
dc.date.submitted2018-11-22en_US
dc.date.submitted1397-09-01fa_IR
dc.identifier.citationقنبری, حبیب, شفیعی, صفدر. (1398). تأثیر مدیریت دانش حفاظتی بر مصون‌سازی کارکنان. فصلنامه مطالعات حفاظت و امنیت انتظامی, 14(51), 93-116.fa_IR
dc.identifier.issn2717-0276
dc.identifier.issn2717-0268
dc.identifier.urihttp://spaps.jrl.police.ir/article_92102.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/394816
dc.description.abstractزمینه و هدف: عرضه الگوی مدیریت دانش حفاظتی می‌تواند دانش ضمنی و آشکار حفاظتی درون و برون‌سازمانی را در جهت حفاظت و مصونیت از کارکنان ناجا و تحقق هدف‌های سازمانی در سرمایة انسانی به‌دنبال آورد و همچنین توجه به هماهنگی بین فرایندهای خلق دانش حفاظتی و ساختار و شیوة مدیریت دانش حفاظتی موضوع‌هایی هستند که تاکنون کمتر مورد توجه واقع شده؛ بنابراین، هدف پژوهش حاضر و بررسی چگونگی تأثیر مدیریت دانش حفاظتی بر مصون‌سازی کارکنان فاتب از طریق اجرای فرایندهای آن از قبیل (تحصیل، تسهیم، به‌کارگیری و ذخیره‌سازی) و ایجاد هماهنگی بین موارد مدیریت دانش یعنی ساختار و فرایندها و سبک مدیریت دانش حفاظتی با مصون‌سازی کارکنان از دو دیدگاه سازمانی و فردی را مورد واکاوی قرار دهد. روش‌شناسی: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و ماهیت آن کیفی است، جامعة اماری تحقیق را مسئولان، فرماندهان و مدیران پلیس پیشگیری به تعداد 130 نفر و حجم نمونه 97 نفرکه با روش نمونه‌گیری طبقه‌بندی شده انتخاب شده‌اند. ابزار تحقیق پرسش‌نامه محقق‌ساخته که پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ و روایی آن از طریق اخذ نظر خبرگان مورد تأیید قرار گرفته است و آزمون‌های انجان گرفته شامل آزمون آماری همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی ساده و فریدمن است. یافته‌ها و نتیجه‌گیری: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که مؤلفه به‌کارگیری دانش حفاظتی بیشترین همبستگی را با متغیر مصون‌سازی کارکنان دارد و پس از آن مؤلفه ذخیره‌سازی همبستگی بیشتری را با متغیر وابسته دارد. رتبة سوم همبستگی را توزیع دانش حفاظتی به‌خود اختصاص داد و در نهایت تحصیل دانش کمترین میزان همبستگی را با متغیر وابسته تحقیق داشت.fa_IR
dc.format.extent521
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز مطالعات و پژوهش‌های امنیتی ساحفاناجاfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات حفاظت و امنیت انتظامیfa_IR
dc.relation.ispartofPolice Protectoral and Security Studies quarterlyen_US
dc.subjectحفاظت اطلاعاتfa_IR
dc.subjectفاتبfa_IR
dc.subjectمدیریت دانش حفاظتیfa_IR
dc.subjectمصون‌سازی و پیشگیریfa_IR
dc.subjectناجاfa_IR
dc.titleتأثیر مدیریت دانش حفاظتی بر مصون‌سازی کارکنانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمدیر مسئولfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت و فرماندهی انتظامی دانشگاه علوم انتظامی امینfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue51
dc.citation.spage93
dc.citation.epage116


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد