نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجزینی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorابطحی, سید حسینfa_IR
dc.contributor.authorالوانی, سیدمهدیfa_IR
dc.contributor.authorآذر, عادلfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:04:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:04:50Z
dc.date.available1399-07-09T11:04:50Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:04:50Z
dc.date.issued2012-12-21en_US
dc.date.issued1391-10-01fa_IR
dc.date.submitted2012-08-12en_US
dc.date.submitted1391-05-22fa_IR
dc.identifier.citationجزینی, علیرضا, ابطحی, سید حسین, الوانی, سیدمهدی, آذر, عادل. (1391). طراحی الگوی ارزشیابی عملکرد مدیران در پلیس پیشگیری (مورد مطالعه: کلانتری). پژوهش های مدیریت انتظامی, 7(4), 619-650.fa_IR
dc.identifier.issn1735-9570
dc.identifier.issn2645-3371
dc.identifier.urihttp://pmsq.jrl.police.ir/article_91895.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/394647
dc.description.abstractزمینه و هدف:هدف این مقاله، توسعه الگویی برای ارزشیابی عملکرد روسای کلانتری است. ورود رویکردهای جدیدی مانند دانش محوری و جامعه محوری در فعالیت های پلیسی، نیاز به بازنگری در الگوی ارزشیابی عملکرد را بیشتر می سازد. در این تحقیق با توجه به اهمیت روسای کلانتری، ارزشیابی عملکرد این سطح از مدیران مورد مطالعه قرار گرفته است. بدین منظور یک الگوی اولیه و نسبتا جامع از ابعاد، مولفه ها و شاخص های عملکرد مبتنی بر مشاهدات و مطالعات محقق پیشنهاد شد. روش:دو پرسشنامه به منظور اعتبارسنجی الگو طراحی شد. پرسشنامه اول برای اعتبارسنجی ابعاد و مولفه ها بین ۲۴ نفر و پرسشنامه دوم برای اعتبارسنجی شاخص ها بین ۱۸۶ نفر از خبرگان ستادی و فرماندهان ناجا توزیع شد. داده های تحقیق با استفاده از آزمون t و آزمون t زوجی تجزیه و تحلیل شد. یافته و نتیجه: نتایج نشان می دهد ابعاد، مولفه ها و شاخص های الگو مورد تایید خبرگان قرار گرفته اند. همچنین وضع موجود شاخص ها نامناسب و میزان اهمیت تمام ابعاد، مولفه ها و شاخص ها بالا است. بر اساس نتایج، از بین مولفه ها، انسان محوری نسبت به مولفه های دیگر اهمیت کمتری دارد. اگر چه شاخص مراقبت در مولفه انسان محوری دارای اهمیت نسبی بالایی است. همچنین در مولفه دانش محوری شاخص های مربوط به آگاهی و آگاه سازی اهمیت بالاتری نسبت به یادگیری و نوآوری دارند. از بین شاخص های نتایج عملکردی نیز کیفیت خدمات، اعتماد مردم به پلیس و ارتباطات درونی نسبت به سایر شاخص ها اهمیت کمتری دارند. به طور کلی تمام مولفه ها و شاخص ها حائز اهمیت شناخته شده اند و در وضع موجود تنها به مولفه ارزش محوری به میزان لازم توجه می شود.fa_IR
dc.format.extent482
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم انتظامیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش های مدیریت انتظامیfa_IR
dc.relation.ispartofPolice Management Studies Quarterlyen_US
dc.subjectارزشیابی عملکردfa_IR
dc.subjectجامعه محوریfa_IR
dc.subjectدانش محوریfa_IR
dc.subjectوظیفه محوریfa_IR
dc.subjectارزش محوریfa_IR
dc.subjectانسان محوریfa_IR
dc.subjectنتایج عملکردیfa_IR
dc.titleطراحی الگوی ارزشیابی عملکرد مدیران در پلیس پیشگیری (مورد مطالعه: کلانتری)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امینfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue4
dc.citation.spage619
dc.citation.epage650


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد