نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطاهری, حسینfa_IR
dc.contributor.authorاندام, رضاfa_IR
dc.contributor.authorبحرالعلوم, حسنfa_IR
dc.contributor.authorصالحی, کیوانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:04:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:04:11Z
dc.date.available1399-07-09T11:04:11Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:04:11Z
dc.date.issued2020-03-20en_US
dc.date.issued1399-01-01fa_IR
dc.date.submitted2019-10-31en_US
dc.date.submitted1398-08-09fa_IR
dc.identifier.citationطاهری, حسین, اندام, رضا, بحرالعلوم, حسن, صالحی, کیوان. (1399). پیشایندهای مدل انتظامی مدیریت رفتار تماشاگران فوتبال در ایران. پژوهش های مدیریت انتظامی, 15(1), 149-170.fa_IR
dc.identifier.issn1735-9570
dc.identifier.issn2645-3371
dc.identifier.urihttp://pmsq.jrl.police.ir/article_93624.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/394428
dc.description.abstractزمینه و هدف: تماشاگران مهم‌ترین سرمایه‌ ورزش هر کشور محسوب می‌شوند. چنانچه رفتار آنان مدیریت نشود ممکن است خسارت‌های جانی و مالی جبران‌ناپذیری به بارآورند؛ بنابراین، باتوجه به نقش کلیدی نیروی انتظامی در تأمین نظم و امنیت مسابقات و رویدادهای ورزشی، هدف پژوهش حاضر، شناسایی پیشایندهای مدل انتظامی مدیریت رفتار تماشاگران فوتبال در ایران است. روش: پژوهش کیفی حاضر، پژوهشی توسعه‌ای- کاربردی است که به روش تحلیل مضمون انجام‌ شد. جامعه مشارکت‌کننده که تعداد آن‌ها براساس اصل اشباع نظری کنترل شد، 29 نفر از اساتید، خبرگان و صاحب‌نظران مرتبط با موضوع پژوهش بودند که به‌صورت قضاوتی هدفمند هدفمند انتخاب و با استفاده از ابزار مصاحبه نیمه‌ساختاریافته انفرادی و گروه کانونی، اطلاعات مدنظر از آن‌ها دریافت شد و در نرم‌افزار مکس کیودا دسته‌بندی و کدگذاری‌ شدند. یافته‌ها: باتوجه به اهداف پژوهش، از 255 صفحه متن مصاحبه­، 261 کد در قالب 44 مضمون پایه استخراج شد و سپس مضامین دارای مفاهیم یکسان، ادغام‌ شدند و 6 مضمون سازمان‌دهنده (عوامل مدیریتی، عوامل وضعیتی، عوامل قانونی، عوامل زیرساختی، عوامل رفتاری- عملکردی و عوامل فرهنگی- اجتماعی) در قالب 1 مضمون فراگیر با عنوان پیشایندهای مدل انتظامی مدیریت رفتار تماشاگران فوتبال در ایران شکل گرفت. نتایج: عوامل شناسایی‌شده به‌طور مستقیم در حوزه وظایف و اختیارات نیروی انتظامی نبوده، اما بر رفتار تماشاگران فوتبال مؤثرند؛ بنابراین لازم است فرماندهان و مدیران انتظامی برای مدیریت رفتار تماشاگران اقدامات و فرآیندهای مدیریتی خود را بر مبنای آن‌ها تنظیم کنند.fa_IR
dc.format.extent1144
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم انتظامیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش های مدیریت انتظامیfa_IR
dc.relation.ispartofPolice Management Studies Quarterlyen_US
dc.subjectپیشایند مدلfa_IR
dc.subjectانتظامیfa_IR
dc.subjectمدیریت رفتارfa_IR
dc.subjectعوامل مدیریتیfa_IR
dc.subjectتماشاگران فوتبالfa_IR
dc.titleپیشایندهای مدل انتظامی مدیریت رفتار تماشاگران فوتبال در ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت‌ بدنی، دانشگاه صنعتی شاهرود. ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت ورزشی. دانشگاه صنعتی شاهرود. ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت ورزشی. دانشگاه صنعتی شاهرود. ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه تهران. ایران.fa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue1
dc.citation.spage149
dc.citation.epage170


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد