نقش رسانه مجازی درکاهش تصادف های رانندگی
(ندگان)پدیدآور
قهرمانی, مسعودقربانی, ابراهیمحمزه زاده سردشت, فایقنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
قدرت رسانهها در ساماندهی و تأثیرگذاری بر سیاست، اجتماع، اقتصاد، فرهنگ و افکار عمومی، اهمیت قابل توجهای یافته است. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش رسانه مجازی در کاهش تصادفهای رانندگی از دید کارکنان پلیس راهور و پلیس راه فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربیانجام شد. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی؛ از حیث روش، توصیفی- پیمایشی و از لحاظ گردآوری دادهها بهصورت میدانی و با بهرهگیری از پرسشنامه روا و پایای محققساخته انجام شد. جامعه آماری شامل 75 نفر افسران ارشد و کارشناسان تصادفات پلیس راهور و پلیس راه استان آذربایجان غربی بوده که کلیه کارکنان با استفاده از روش نمونهگیری تمامشمار بهعنوان اعضای نمونه آماری انتخاب شدند. بهجهت تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار SPSS22و آزمون آماری تی تکنمونهای استفاده شد. یافتهها نشان داد هر چهار مؤلفه تحقیق: 1- آگاه سازی؛ 2- ارائه تولیدهای خاص؛ 3- مشارکت اجتماعی و 4- مسئولسازی از طریق رسانه مجازی با اطمینان 99 درصد در کاهش تصادفهای رانندگی نقش دارند. نتایج تحقیق بیانگر این بود که آگاه سازی از طریق رسانه مجازی با میانگین 01/17 دارای بیشترین نقش (بسیار زیاد) و مسئولسازی از طریق رسانه مجازی با میانگین 56/14 دارای کمترین نقش در کاهش تصادفهای رانندگی هستند.
کلید واژگان
رسانه مجازیتصادف های رانندگی
پلیس راهور
پلیس راه
شماره نشریه
55تاریخ نشر
2020-02-201398-12-01
ناشر
دانشگاه علوم انتظامی امینسازمان پدید آورنده
گروه آموزشی مدیریت دولتی، دانشکده ی علوم انسانی، واحد مهاباد، دانشگاه آزاد اسلامی، مهاباد، ایران.گروه مبارزه با مواد مخدر، دانشکده علوم و فنون اطلاعات و آگاهی، دانشگاه علوم انتظامی امین، تهران، ایران
دانش آموخته کارشناسی ارشد، گروه مدیریت دولتی – مدیریت تحول، دانشکده علوم انسانی، واحد مهاباد، دانشگاه آزاد اسلامی، مهاباد، ایران
شاپا
2008-40052383-3920




