نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامینی, رسولfa_IR
dc.contributor.authorامیرتقوی, محمدعلیfa_IR
dc.contributor.authorحاجی مقصود, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:03:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:03:29Z
dc.date.available1399-07-09T11:03:29Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:03:29Z
dc.date.issued2016-12-21en_US
dc.date.issued1395-10-01fa_IR
dc.identifier.citationامینی, رسول, امیرتقوی, محمدعلی, حاجی مقصود, محسن. (1395). بررسی اثربخشی اجرای دوره‌های کارشناسی تصادفات بر دانش تخصصی افسران. فصلنامه علمی مطالعات مدیریت ترافیک, 1395(43), 119-135.fa_IR
dc.identifier.issn2008-4005
dc.identifier.issn2383-3920
dc.identifier.urihttp://tms.jrl.police.ir/article_18613.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/394189
dc.description.abstractبدون تردید کارایی کارکنان هر سازمان در گرو ثمربخش بودن آموزش‌هایی است که هر یک از آنها در طول دوره‌های آموزشی و تحصیلی آموختند و در این‌بین دروس تخصصی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. دوره کارشناسی راهور دانشگاه علوم انتظامی امین یکی از مهم‌ترین دوره‌های تخصصی این دانشگاه و ناجا بوده و به‌دلیل خاص‌بودن این رشته در مجموعه رشته‌های دانشگاهی، نیاز دارد که همواره سطح آموزش علمی و عملی آن مورد بررسی دقیق قرار گیرد. فارغ‌التحصیلان کارشناسی راهور به مجرد اتمام تحصیل به محیط‌های کاری خود منتقل گشته و به‌صورت عملی مشغول فعالیت‌های اجرایی مربوط به افسران راهور می‌شوند. تعدد و پیچیدگی وظایف افسران راهور در حوزه‌های تخلفات رانندگی و بررسی صحنه‌های تصادف و به‌کارگیری تدابیر لازم در اجرای قوانین راهنمایی و آموزش مردم در این حوزه، موضوع بررسی کارایی و اثربخشی آموزش ‌دروس تخصصی دانشکده راهور را مطرح می‌سازد که منجر به انجام این تحقیق شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر، فراگیران دوره کارشناسی تصادفات استان آذربایجان‌شرقی به تعداد 60نفر و به‌صورت تمام‌شمار است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش انجام و پردازش اطلاعات، توصیفی و از شاخه پیمایشی است. به‌منظور بررسی کارایی تدریس هر یک از دروس از پرسش‌نامه محقق‌ساخته استفاده شد. پایایی این پرسش‌نامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ (0.912) مورد تایید قرار گرفته است. نتایج به‌دست آمده از آمار توصیفی و آزمون t نشان می‌دهد تمامی دروس تخصصی مورد نظر، از حیث اهداف، محتوا، روش تدریس و ارزیابی از اثربخشی لازم برخوردار بوده‌اند. هم‌چنین نتیجه آزمون فریدمن بیان‌گر آن است که تحقق اهداف در رتبه اول اثربخشی قراردارد.fa_IR
dc.format.extent447
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم انتظامی امینfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی مطالعات مدیریت ترافیکfa_IR
dc.relation.ispartofTraffic Management Studies Quarterly of Traffic police Facultyen_US
dc.subjectاهدافfa_IR
dc.subjectمحتواfa_IR
dc.subjectتدریسfa_IR
dc.subjectارزیابیfa_IR
dc.subjectاثربخشیfa_IR
dc.subjectکارشناسی راهورfa_IR
dc.titleبررسی اثربخشی اجرای دوره‌های کارشناسی تصادفات بر دانش تخصصی افسرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم انتظامی امینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم انتظامی امینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم انتظامی امینfa_IR
dc.citation.volume1395
dc.citation.issue43
dc.citation.spage119
dc.citation.epage135


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد