• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مطالعات مدیریت ترافیک
    • دوره 1395, شماره 43
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مطالعات مدیریت ترافیک
    • دوره 1395, شماره 43
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثربخشی اجرای دوره‌های کارشناسی تصادفات بر دانش تخصصی افسران

    (ندگان)پدیدآور
    امینی, رسولامیرتقوی, محمدعلیحاجی مقصود, محسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    447.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بدون تردید کارایی کارکنان هر سازمان در گرو ثمربخش بودن آموزش‌هایی است که هر یک از آنها در طول دوره‌های آموزشی و تحصیلی آموختند و در این‌بین دروس تخصصی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. دوره کارشناسی راهور دانشگاه علوم انتظامی امین یکی از مهم‌ترین دوره‌های تخصصی این دانشگاه و ناجا بوده و به‌دلیل خاص‌بودن این رشته در مجموعه رشته‌های دانشگاهی، نیاز دارد که همواره سطح آموزش علمی و عملی آن مورد بررسی دقیق قرار گیرد. فارغ‌التحصیلان کارشناسی راهور به مجرد اتمام تحصیل به محیط‌های کاری خود منتقل گشته و به‌صورت عملی مشغول فعالیت‌های اجرایی مربوط به افسران راهور می‌شوند. تعدد و پیچیدگی وظایف افسران راهور در حوزه‌های تخلفات رانندگی و بررسی صحنه‌های تصادف و به‌کارگیری تدابیر لازم در اجرای قوانین راهنمایی و آموزش مردم در این حوزه، موضوع بررسی کارایی و اثربخشی آموزش ‌دروس تخصصی دانشکده راهور را مطرح می‌سازد که منجر به انجام این تحقیق شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر، فراگیران دوره کارشناسی تصادفات استان آذربایجان‌شرقی به تعداد 60نفر و به‌صورت تمام‌شمار است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش انجام و پردازش اطلاعات، توصیفی و از شاخه پیمایشی است. به‌منظور بررسی کارایی تدریس هر یک از دروس از پرسش‌نامه محقق‌ساخته استفاده شد. پایایی این پرسش‌نامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ (0.912) مورد تایید قرار گرفته است. نتایج به‌دست آمده از آمار توصیفی و آزمون t نشان می‌دهد تمامی دروس تخصصی مورد نظر، از حیث اهداف، محتوا، روش تدریس و ارزیابی از اثربخشی لازم برخوردار بوده‌اند. هم‌چنین نتیجه آزمون فریدمن بیان‌گر آن است که تحقق اهداف در رتبه اول اثربخشی قراردارد.
    کلید واژگان
    اهداف
    محتوا
    تدریس
    ارزیابی
    اثربخشی
    کارشناسی راهور

    شماره نشریه
    43
    تاریخ نشر
    2016-12-21
    1395-10-01
    ناشر
    دانشگاه علوم انتظامی امین
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه علوم انتظامی امین
    دانشگاه علوم انتظامی امین
    دانشگاه علوم انتظامی امین

    شاپا
    2008-4005
    2383-3920
    URI
    http://tms.jrl.police.ir/article_18613.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/394189

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب