نقش نظارت همگانی در بهبود عملکرد سازمانی
(ندگان)پدیدآور
مجرد, محرمنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از ابعاد مشارکت نظارت و کنترل است. فرایند نظارت، یکى از با اهمیتترین وظایف مدیریت است که هر سازمان براى تضمین بقا و اطلاع از کیفیت عملکرد و اجراى دقیق برنامههاى خود به آن نیاز دارد. اطلاعات به دست آمده از فرایند نظارت، به عنوان بازخورد، ضمن ایجاد هوشیارى در مدیران به صحت و سلامت جریان عملیات و فعالیتها کمک قابل توجهى مىکند. در این مقاله به منظور تبیین الگوی مناسب جهت بهبود عملکرد سازمان از نظریه نقاط مرجع استراتژیک استفاده شد. سازمان ، نقاط مرجع استراتژیک را در جهت دستیابی به هماهنگی استراتژیک و یا اجرای اقدامات و عملیات مناسب انتخاب
میکند؛ به عبارت دیگر ، نقاط مرجع استراتژیک، نقاطی برای هماهنگی است و اگر همه عناصر و سامانههای سازمان ، خود را با آن هماهنگ کنند، هماهنگی همه جانبهای به وجود می آید. تبیین الگویی جهت ایجاد هماهنگی میان استراتژیهای نظارت، با استراتژیهای سطح سازمان و سطح کسب و کار بهبود عملکرد سازمان را به دنبال خواهد داشت.
کلید واژگان
مشارکت در سازماننظارت همگانی
کنترل استراتژیک
نقاط مرجع استراتژیک
عملکرد سازمانی
شماره نشریه
13تاریخ نشر
2010-09-231389-07-01
ناشر
بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration




