ارائه روشی برای یافتن عامل های پرنفوذ در انتشار اطلاعات در شبکه های اجتماعی مبتنی بر نظریه آنتروپی
(ندگان)پدیدآور
غیوری ثالث, مجیدبازدار, غلامرضاسرکرده یی, ابوالفضل
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در حملات شناختی سایبری موضوع تحلیل انتشار اطلاعات در شبکههای اجتماعی برخط بسیار حائز اهمیت است که یکی از شاخه-های اصلی در تحلیل انتشار اطلاعات یافتن عاملهای پرنفوذ میباشد. در بازاریابی ویروسی نیز تحت عنوان یافتن موثرترین عاملها مطرح میشود. در این مقاله ضمن معرفی و محاسبه دو نوع عامل پر اهمیت در انتشار اطلاعات (عاملهای مرجع و فعال)، روشی برای یافتن این دودسته عاملهای پراهمیت در انتشار اطلاعات در شبکههای اجتماعی برخط مبتنی بر نظریه آنتروپی ارائه و پیادهسازی شده است. روش پیشنهادی در این مقاله مبتنی است بر ارزیابی آنتروپی گراف شبکه اجتماعی برخط حاصل از انتشار اطلاعات با حذف مجموعه پرتاثیرترین عاملها که بر اساس معیار درجه گره و معیار آنتروپی گره اندازهگیری شده است. آزمایشهای این مقاله نشان میدهد که الگوریتم پیشنهادی نسبت به روشهای قبلی، توانایی بیشتری در شناسایی مجموعه گرههای پرنفوذ دارد، بهطوریکه مجموعه باقیمانده گرهها از همگنی قابل تنظیمی در معیار نفوذ برخوردار میشوند و همچنین معیاری را جهت مشخص نمودن تعداد گرههای شاخص ارائه میکند.
کلید واژگان
تحلیل شبکه های اجتماعیانتشار شایعه
تشخیص گره های پرنفوذ
نظریه آنتروپی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-07-231397-05-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع)Imam Hussein University
سازمان پدید آورنده
دانشگاه جامع امام حسین(ع)دانشگاه جامع امام حسین(ع)
دانشگاه جامع امام حسین(ع)



