نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفلاحتی, علیfa_IR
dc.contributor.authorفتاحی, شهرامfa_IR
dc.contributor.authorگلی, یونسfa_IR
dc.contributor.authorگلی, سمیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:50:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:50:51Z
dc.date.available1399-07-09T10:50:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:50:51Z
dc.date.issued2017-05-22en_US
dc.date.issued1396-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-06-06en_US
dc.date.submitted1396-03-16fa_IR
dc.identifier.citationفلاحتی, علی, فتاحی, شهرام, گلی, یونس, گلی, سمیه. (1396). تقاضای تحصیلات و برآورد سهم تحصیلات در نابرابری درآمد. فصلنامه علمی - پژوهشی مدلسازی اقتصادی, 11(37), 23-44.fa_IR
dc.identifier.issn1735-9910
dc.identifier.urihttp://eco.iaufb.ac.ir/article_592925.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/389890
dc.description.abstract<strong>چکیده                                                  </strong> این مقاله با استفاده از داده‌های سطح خرد خانوار در دوره زمانی 1389 - 1393 و مدل اقتصادسنجی لاجیت ترتیبی تعمیم‌یافته و تجزیه اکساکا و بلیندر و ماچادو متا به بررسی عوامل موثر بر تقاضای تحصیلات و تعیین سهم تحصیلات از نابرابری درآمد می‌پردازد. نتایج نشان می‌دهد افزایش سال‌های تحصیل والدین و کاهش تعداد فرزندان منجر به افزایش تقاضا برای تحصیلات می‌شود. همچنین نتایج حاصل از مدل‌های تجزیه نشان می‌دهد سهم تحصیلات در ایجاد نابرابری در دهک‌های پایین درآمد برابر با 6/0 و در دهک‌های بالای درآمدی برابر با 5/2 درصد است. به طور میانگین، سهم تحصیلات در ایجاد نابرابری در سال 1389 برابر با 46/1 و در سال 1393 برابر با 26/3 درصد است. برای افزایش کارایی تحصیلات در کشور، سیاست‌هایی از قبیل ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه، افزایش کیفیت تحصیلات و افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های دارای بیشترین پیوند پیشین و پسین توصیه می‌شود.fa_IR
dc.format.extent852
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوهfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی - پژوهشی مدلسازی اقتصادیfa_IR
dc.relation.ispartofEconomic Modelingen_US
dc.subjectطبقه‌بندی JEL: D11fa_IR
dc.subjectD12fa_IR
dc.subjectD110 واژگان کلیدی: تقاضای آموزش، لاجیت تعمیم‌یافته، تجزیه اکساکا بلیندر و ماچادو متاfa_IR
dc.titleتقاضای تحصیلات و برآورد سهم تحصیلات در نابرابری درآمدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار کروه اقتصاد دانشگاه رازیfa_IR
dc.contributor.departmentمدیر گروه اقتصاد دانشگاه رازیfa_IR
dc.contributor.departmentکرمانشاه-بلوار شهید بهشتی-دانشکده علوم اجتماعی-گروه اقتصادfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد اقتصاد دانشگاه رازیfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue37
dc.citation.spage23
dc.citation.epage44


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد