| dc.contributor.author | سلاطین, پروانه | fa_IR |
| dc.contributor.author | کهرام, آزادمهر | fa_IR |
| dc.contributor.author | جوادی, مریم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:50:28Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:50:28Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T10:50:28Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T10:50:28Z | |
| dc.date.issued | 2011-06-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1390-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-04-22 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-02-02 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | سلاطین, پروانه, کهرام, آزادمهر, جوادی, مریم. (1390). تحلیل سیستماتیک اثر تغییرات مخارج واقعی خانوارهای شهری بر سهم خودرو سواری نو در سبد مصرفی خانوار. فصلنامه علمی - پژوهشی مدلسازی اقتصادی, 5(14), 51-68. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-9910 | |
| dc.identifier.uri | http://eco.iaufb.ac.ir/article_555538.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/389758 | |
| dc.description.abstract | در این مقاله با به کارگیری سیستم تقاضای تقریباً ایدهال، تاثیر متغیرهای موثر بر سهم خودروسواری نو در سبد مصرفیخانوارهای شهری در دوره زمانی 1386-1370 مورد بررسی و تجزیه وتحلیل قرار گرفته است. نتایج حاصل ازبرآورد به روش رگرسیونهای به ظاهر نامرتبط نشان میدهد که تغییر مخارج واقعی خانوار، بعد خانوار وتغییرات قیمتی سایر کالاها این سهم را تحت تاثیر قرار داده است. بررسی نتایج حاصل از برآورد کشش مخارجی وکشش قیمتی خودی خودرو به ترتیب نشان دهنده لوکس بودن و با کشش بودن خودرو در اقتصاد ایران میباشد. همچنین نتایج برآورد کششهای قیمتی متقاطع خودرو با سایر گروهها نشان میدهد که خودرو کالایی جانشین با سه گروه (خوراک، غیر خوراک، مسکن) میباشد بدین مفهوم که افزایش قیمت خودرو سبب افزایش سهم هر سه گروه در سبد هزینه ای خانوارمی شود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 187 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علمی - پژوهشی مدلسازی اقتصادی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Economic Modeling | en_US |
| dc.subject | سیستم تقاضای تقریباً ایده آل | fa_IR |
| dc.subject | خودرو سواری نو | fa_IR |
| dc.subject | کشش مخارجی | fa_IR |
| dc.subject | کشش قیمتی | fa_IR |
| dc.title | تحلیل سیستماتیک اثر تغییرات مخارج واقعی خانوارهای شهری بر سهم خودرو سواری نو در سبد مصرفی خانوار | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه آزاداسلامی واحد فیروزکوه | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد اقتصاد | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد علوم اقتصادی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 5 | |
| dc.citation.issue | 14 | |
| dc.citation.spage | 51 | |
| dc.citation.epage | 68 | |