تعیین نقاط چرخش در ادوار تجاری اقتصاد ایران با استفاده از الگوی خودبازگشتی سوئیچینگ مارکف * (1387:2-1367:1)
(ندگان)پدیدآور
هژبر کیانی, کامبیزمرادی, علیرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقالۀ حاضر به بررسی تعیین نقاط چرخش در ادوار تجاری در اقتصاد ایران با استفاده از دادههای فصلی در دورۀ زمانی (1387:2-1367:1) میپردازد و برای عملی ساختن این مهم از رهیافت الگوی خودبازگشتی سوئیچینگ مارکف ارائه شده توسط همیلتون (1989)استفاده میکند. نتایج بدست آمده حکایت از آن دارد که در طی دورۀ یاد شده در سه مقطع زمانی، چهار رکود اتفاق افتاده است، طولانی ترین این رکودها در دورۀ زمانی [1372:2- 1371:2] با تداوم هفت فصل ظهور کرده است. نتایج بدست آمده بر این دلالت دارد که در دورۀ مورد بررسی هر بار وقوع رکود، بطور متوسط 74/1 فصل تداوم داشته است. این در حالی است که بروز هر دورۀ رونق در دورۀ مورد بررسی در اقتصاد ایران 66/6 فصل ادامه یافته است
کلید واژگان
ادوار تجاریالگوی خودبازگشتی سوئیچینگ مارکف
شماره نشریه
14تاریخ نشر
2011-06-221390-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوهسازمان پدید آورنده
استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهراندانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران




