یکپارچگی تجاری، تخصصگرایی و همزمانی ادوار تجاری در اکو: شواهدی از یک شاخص همبستگی پویا
(ندگان)پدیدآور
راسخی, سعیدجعفری صمیمی, احمدصادقی, سمیهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در نظریههای جدید اقتصاد بینالملل، افزایش یکپارچگیهای تجاری عامل مهم اثرگذار بر همزمانی ادوار تجاری کشورهاست. هدف مقاله حاضر، بررسی چگونگی اثر تجارت و تخصصگرایی بر همزمانی ادوار تجاری در کشورهای عضو اکو، با استفاده از یک شاخص جدید و پویا طی دوره زمانی 2007-1993 و روش GMM میباشد. نتایج نشان میدهد گسترش روابط تجاری (تجارت درون صنعتی و بین صنعتی) سبب تقویت همزمانی ادوار تجاری اعضای اکو میشوند. همچنین هرچه تشابه ساختار اقتصادی بین این کشورها بیشتر باشد، همزمانی قویتر است.
کلید واژگان
همزمانی ادوار تجارییکپارچگی تجاری
الگوی GMM
شماره نشریه
21تاریخ نشر
2013-03-211392-01-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوهسازمان پدید آورنده
دانشیار دانشگاه مازندراناستاد دانشگاه مازندران
دانشجوی دکتری دانشگاه مازندران




