نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشرزه‌ای, غلامعلیfa_IR
dc.contributor.authorالهی, ناصرfa_IR
dc.contributor.authorغفاری‌نژاد, امیرحسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:48:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:48:59Z
dc.date.available1399-07-09T10:48:59Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:48:59Z
dc.date.issued2014-08-23en_US
dc.date.issued1393-06-01fa_IR
dc.date.submitted2012-06-15en_US
dc.date.submitted1391-03-26fa_IR
dc.identifier.citationشرزه‌ای, غلامعلی, الهی, ناصر, غفاری‌نژاد, امیرحسین. (1393). برآورد عوامل مؤثر بر تقاضای خدمات بانکداری الکترونیک در ایران (بابت مانده‌گیری و انتقال وجه). دوفصلنامۀ علمی مطالعات و سیاست‌های اقتصادی, 10(1), 181-204. doi: 10.22096/esp.2014.17998fa_IR
dc.identifier.issn2423-4648
dc.identifier.issn2676-6833
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22096/esp.2014.17998
dc.identifier.urihttp://economic.mofidu.ac.ir/article_17998.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/389268
dc.description.abstractچکیده<br />یکی از ابعاد تحقیقاتی بسیار مهم از نظر ارائه دهندگان خدمات بانکداری الکترونیک، مسئله تقاضای جامعه می‌باشد و در مطالعات بسیاری این امر بر اساس نمونه‌گیری صورت پذیرفته، اما در هیچ مطالعه‌ای از کل داده‌های جامعه آماری استفاده نشده است.<br />هدف اصلی این مقاله شناسایی و درک نحوه اثرگذاری عوامل مؤثری از قبیل میزان کارمزد، درآمد ملی، درجه شهرنشینی، نرخ باسوادی، نرخ تورم، تعداد دستگاه‌های ارائه خدمات و تعداد کارت‌های صادر شده بر تقاضا مطابق با مبانی تئوریک توابع تقاضا می‌باشد. انتظار می‌رود که به استثنای کارمزدها، سایر متغیرها تأثیر مثبتی بر تقاضا داشته باشند. در امر مدل‌سازی پانل از داده‌های شانزده بانک در طول 1385-1389 و نیز تحلیل عاملی برای متغیرهای سری زمانی استفاده شده است. در مجموع تنها کارمزدها تأثیر منفی بر مقدار تقاضا دارند.کارمزدها به دلیل نبود جانشینی نزدیک برای این خدمات، کم کشش می‌باشند.<br />fa_IR
dc.format.extent330
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مفیدfa_IR
dc.publisherMofid Universityen_US
dc.relation.ispartofدوفصلنامۀ علمی مطالعات و سیاست‌های اقتصادیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of Economic Studies and Policiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22096/esp.2014.17998
dc.subjectواژگان کلیدی: بانکداری الکترونیکfa_IR
dc.subjectتابع تقاضاfa_IR
dc.subjectپانل دیتاfa_IR
dc.subjectتحلیل عاملیfa_IR
dc.subjectکشش تقاضاfa_IR
dc.titleبرآورد عوامل مؤثر بر تقاضای خدمات بانکداری الکترونیک در ایران (بابت مانده‌گیری و انتقال وجه)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد علوم اقتصادی از دانشگاه مفیدfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue1
dc.citation.spage181
dc.citation.epage204
nlai.contributor.orcid0000-0002-3313-3366


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد