نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفلاحتی, علیfa_IR
dc.contributor.authorحیدری دیزگرانی, علیfa_IR
dc.contributor.authorکرانی, عبدالرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:48:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:48:15Z
dc.date.available1399-07-09T10:48:15Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:48:15Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-07-06en_US
dc.date.submitted1394-04-15fa_IR
dc.identifier.citationفلاحتی, علی, حیدری دیزگرانی, علی, کرانی, عبدالرضا. (1394). مقایسة تطبیقی اثر اینترنت بر تجارت خارجی در سازمان کشورهای اسلامی در حال توسعه و گروه هشت کشور صنعتی جهان. بررسی مسائل اقتصاد ایران, 2(2), 85-106.fa_IR
dc.identifier.issn2383-0565
dc.identifier.issn2383-0573
dc.identifier.urihttp://economics.ihcs.ac.ir/article_2020.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/389029
dc.description.abstractاین مقاله با استفاده از رهیافت داده‌‌های پانلی و بر اساس مبانی نظری، که از فرایند بهینه‌‌سازی اقتصاد خرد به‌ دست آمده است، در پی بررسی اثر اینترنت بر تجارت است. دورة زمانی مورد مطالعه سال 2000 تا 2013 برای کشورهای گروه G8 (گروه هشت کشور صنعتی جهان) و کشورهای گروه D8 (سازمان کشورهای اسلامی در حال توسعه) است. بر اساس یافته‌‌های به ‌دست‌ آمده از تخمین مدل با روش پانل با اثرهای ثابت، در هر دو گروه کشورها متغیر تعداد استفاده‌‌کنندگان از اینترنت اثر مثبت و معنی‌‌دار بر تجارت دارد. هم‌چنین این متغیر در کشورهای G8 با ضریب بزرگ‌تری اثر مثبت و معناداری بر تجارت دارد. متغیر GDP، عمق مالی، درجة باز بودن تجاری، و جمعیت نیز اثر مثبت و معنا‌داری بر تجارت دارد. هم‌چنین با استفاده از آزمون هم‌‌جمعی پدرونی وجود رابطة تعادلی بلندمدت بین متغیرهای مدل بررسی شد که نتایج به ‌دست ‌آمده وجود هم‌‌انباشتگی را تأیید کرد. <br /><strong></strong><strong><br /></strong>fa_IR
dc.format.extent303
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیfa_IR
dc.relation.ispartofبررسی مسائل اقتصاد ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofComparative Economicsen_US
dc.subjectاینترنتfa_IR
dc.subjectتجارت خارجیfa_IR
dc.subjectسازمان کشورهای اسلامی در حال توسعهfa_IR
dc.subjectگروه هشت کشور صنعتی جهانfa_IR
dc.subjectپانل دیتاfa_IR
dc.titleمقایسة تطبیقی اثر اینترنت بر تجارت خارجی در سازمان کشورهای اسلامی در حال توسعه و گروه هشت کشور صنعتی جهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-ترویجیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار اقتصاد، دانشگاه رازیfa_IR
dc.contributor.department** کارشناس ارشد علوم اقتصادی، دانشگاه رازی (نویسندة مسئول)fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، دانشگاه سیستان و بلوچستانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue2
dc.citation.spage85
dc.citation.epage106


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد