نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپروانه, آذرfa_IR
dc.contributor.authorرسولی, آراسfa_IR
dc.contributor.authorرشیدی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorگل محمدیان, محسنfa_IR
dc.contributor.authorرستمی نظیر, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:44:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:44:45Z
dc.date.available1399-07-09T10:44:44Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:44:45Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-12-17en_US
dc.date.submitted1395-09-27fa_IR
dc.identifier.citationپروانه, آذر, رسولی, آراس, رشیدی, علیرضا, گل محمدیان, محسن, رستمی نظیر, فاطمه. (1396). اثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر رویکرد امید درمانی بر بهزیستی روان شناختی دانش آموزان. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 12(51), 1-18.fa_IR
dc.identifier.issn1735.7659
dc.identifier.urihttp://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_532941.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387865
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف تعیین میزان اثر بخشی آموزش گروهی مبتنی بر رویکرد امید درمانی بر بهزیستی روان شناختی دانش آموزان دختر انجام شد. پژوهش، نیمه تجربی ، از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه دوم  متوسطه مدارس دولتی شهرستان گیلانغرب  که در سال تحصیلی 95-94 مشغول به تحصیل بودند. به منظور انجام این پژوهش، نمونه ای به حجم 30 دانش آموز  به شیوه نمونه گیری  تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. بدین صورت که ابتدا از بین کل دبیرستان­های سطح شهر، به طور تصادفی سه مدرسه انتخاب، و از هر مدرسه روی دو کلاس پایه دوم، پرسشنامه بهزیستی روانشناختی اجرا گردید، سپس تعداد 30 نفر از جامعه فوق، که نمره پایین تر از نقطه برش در این آزمون کسب کرده بودند، انتخاب شدند. از این تعداد 15 نفر برای گروه آزمایش و 15 نفر برای گروه گواه به صورت تصادفی گمارده شدند. گروه آزمایشی روش امید درمانی را طی 8 جلسه 90 دقیقه ای ، (هر هفته یک جلسه) دریافت کرد. پس از اتمام جلسات مجددا آزمون بهزیستی روانشناختی روی دو گروه انجام گردید. نتایج نشان داد که امید درمانی در افزایش بهزیستی روانشناختی دانش آموزان موثر بوده است.<br />fa_IR
dc.format.extent537
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتیfa_IR
dc.subjectواژه های کلیدی: امید درمانیfa_IR
dc.subjectبهزیستی روان شناختیfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر رویکرد امید درمانی بر بهزیستی روان شناختی دانش آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره مدرسه ، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مشاوره،واحد کرمانشاه،دانشگاه آزاد اسلامی،کرمانشاه،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مشاوره، دانشگاه رازی،کرمانشاه،ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه مشاوره، ،رازی،کرمانشاه،ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره مدرسه ، دانشگاه رازی، کرمانشاه،ایرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue51
dc.citation.spage1
dc.citation.epage18


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد