• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
    • دوره 7, شماره 30
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
    • دوره 7, شماره 30
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثربخشـی آمـوزش مهـارت‌هـای ابـراز وجـود بر سبک اسنـادی و افسـردگـی دانشجویان

    (ندگان)پدیدآور
    تـوزنـده‌جـانـی, حسـنباقـری قـاجـاری, نغمههمتـی, معصومه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    943.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این کارآزمایی بالینی از نوع پژوهش‌های نیمه تجربی (طرح‌ پیش‌آزمون- پس‌آزمون و آزمون پیگیری با گروه کنترل) می‌باشد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان رشته‌های علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور بود. نمونه این پژوهش متشکل از 100 دانشجو بود که به صورت تصادفی ساده از بین داوطلبان شرکت در این پژوهش انتخاب ‌شدند و سپس به صورت تصادفی جایگزینی در دو گروه آزمایش و کنترل گماشته شدند. ابتدا، آزمون‌های سبک اسنادی و افسردگی برای هر دو گروه اجرا ‌شد. بعد از اجرای پیش‌آزمون، جلسات آموزشی طی 15 جلسه یک و نیم تا دو ساعته برای گروه آزمایش برگزار گردید. در پایان دوره آموزش و دو ماه پس از آن، هر دو گروه با آزمون‌های مورد نظر مجدداً مورد ارزیابی (پس‌آزمون و آزمون پیگیری) قرار ‌گرفتند. در پایان، برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از شاخص‌های آمار استنباطی (آزمون لوین، آزمون تحلیل واریانس یک عاملی با اندازه‌گیری‌های مکرر مچلی، آزمون t در گروه‌های مستقل و وابسته و آزمون چند متغیری پیلایی) استفاده شد. نتایج حاکی از اثربخشی آموزش‌های ابراز وجود بر کاهش سطح افسردگی و تغییر سبک اسنادی آزمودنی‌ها (05/0P
    کلید واژگان
    مهارت‌‌های ابراز وجود
    سبک اسنادی
    افسردگی

    شماره نشریه
    30
    تاریخ نشر
    2012-04-20
    1391-02-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد
    سازمان پدید آورنده
    استادیار روان‌شناسی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نیشابور، ایران.
    کارشناس ارشد مشاوره، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نیشابور، ایران.
    کارشناس ارشد مشاوره، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نیشابور، ایران.

    شاپا
    1735.7659
    URI
    http://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_517990.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387572

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب