طراحی مدل سازمان عدالت محوردرآمدی نو برکارت امتیازی متوازن
(ندگان)پدیدآور
حضوری, محمدجوادپورعزت, علی اصغرسرلک, محمد علیمحمد علی پور, نسریننوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تعامل انسانها در سازمانها بر پایه عدالت و طراحی سازمان به گونه ای که ادراک عادلانه بودن را در کارکنان آن بر انگیزد با ظهور سازمانهای عقلائی نمود یافت و در عصر سازمانهای نو ظهور دیگر بار مورد توجه قرار گرفت. در این پژوهش به عنوان یک تحقیق بنیادی پس از مروری بر ادبیات عدالت سازمانی،  و با بهره گیری از مناظر چهار گانه سازمان در کارت امتیازی نورتون و کاپلان، به طراحی و ترسیم یک مدل اولیه از سازمان عدالت محور پرداخته و سپس با تشکیل پنل دلفی(متشکل از نخبگان دانشگاهی) مدل ارائه شده تایید و اعتبار سنجی شد و پس از اجماع نظرات اعضای پنل؛ مدل نهایی از سازمان عدالت محور تهیه و در دو اداره کل سازمان تامین اجتماعی (بعنوان جامعه آماری تحقیق) به محک آزمون گذاشته شد. آنگاه با استفاده از معادلات ساختاری تائیدی، تایید قطعی مدل صورت گرفت. در این پژوهش بعلت کثرت متغیرها  از رویکردهای کمی و کیفی توامان استفاده گردیده است.
کلید واژگان
طراحی مدل سازمانکارت امتیازی متوازن
عدالت سازمانی
دلفی و سازمان تامین اجتماعی
شماره نشریه
33تاریخ نشر
2012-12-211391-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردسازمان پدید آورنده
دکترای خط مشی گذاری، استادیار دانشگاه پیام نوردکترای مدیریت دولتی گرایش خط مشی گذاری، دانشیار گروه مدیریت دولتی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
دکترای مدیریت دولتی، دانشیار دانشگاه پیام نور
دانشجوی دکترای مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی




