بررسی شاخصهای روان سنجی پرسشنامه دلبستگی به مدرسه
(ندگان)پدیدآور
پژوهنده, علیفرزاد, دکتر ولی اللهکدیور, دکتر پرویننوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی روایی عاملی و پایایی پرسشنامه دلبستگی به مدرسه است. به همین منظور به طور تصادفی 380 دانش آموز دختر و پسر از بین دبیرستانهای سطح شهر مشهد، انتخاب شدند. برای بررسی پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرانباخ و برای تعیین روایی عاملی آن از تحلیل عاملی اکتشافی و  تاییدی استفاده شد. همسو با نتایج پژوهش موتون و همکاران(1996) مطالعه حاضر نشان داد که این پرسشنامه از همسانی درونی قابل قبولی برخوردار است و ضرایب آلفای کرانباخ در زیر مقیاسهای آن بین 80/0 تا 83/0 است. همچنین نتایج تحلیل عاملی اکتشافی و  تاییدی مؤید آن است که ساختار پرسشنامه برازش قابل قبولی با داده ها دارد و کلیه شاخص های نیکویی برازش، مدل را تایید میکنند. بنابراین،این پرسشنامه میتواند ابزار مناسبی برای ارزیابی دلبستگی دانش آموزان به مدرسه باشد.
کلید واژگان
دلبستگی به مدرسهروایی عاملی
پایایی
شماره نشریه
33تاریخ نشر
2012-12-211391-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردسازمان پدید آورنده
دانش آموخته دکتری روان شناسی تربیتی-دانشگاه تربیت معلمدانشیار گروه روان شناسی دانشگاه تربیت معلم
دانشیار گروه روان شناسی دانشگاه تربیت معلم




