| dc.contributor.author | صحرانشین, ابراهیم | fa_IR |
| dc.contributor.author | هاشمی, سیداحمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | قلتاش, عباس | fa_IR |
| dc.contributor.author | رنجبر, مختار | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:43:41Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:43:41Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T10:43:41Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T10:43:41Z | |
| dc.date.issued | 2020-05-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-09-22 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-06-31 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | صحرانشین, ابراهیم, هاشمی, سیداحمد, قلتاش, عباس, رنجبر, مختار. (1399). تبیین مبانی تربیت سیاسی و اجتماعی اندیشه های جان دیویی و مطهری در تربیت شهروندی. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 15(62), 0-0. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735.7659 | |
| dc.identifier.uri | http://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_671130.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387506 | |
| dc.description.abstract | هدف از انجام پژوهش حاضر تبیین مبانی تربیت سیاسی و اجتماعی اندیشه های جان دیویی و مطهری در تربیت شهروندی است. روش مورد استفاده در این پژوهش استنتاجی و توصیفی- تحلیلی بوده است که در مرحله نخست مبانی اندیشه جان دیویی و مطهری توصیف شده و بعد دیدگاه آنان نسبت به تربیت شهروندی و مؤلفه های آن تحلیل و تبیین شده است. بر این اساس نتیجه به دست آمده حاکی از آن شد که تربیت شهروندی رکنی مهم در جامعه و در کلیه سطوح ملی و فراملی با توجه به توسعه تعاملات بشری خارج از مرز های جغرافیایی است که این خود نیازمند پایبندی به حقوق شهروندی، قانون مداری و تعهد نسبت به دیگران می باشد. آنان تربیت سیاسی و اجتماعی افراد را فرصتی ممتاز در پیدایی و تقویت تربیت شهروندی و نمایان سازی هویت فردی در جامعه دانسته اند که می تواند در مسیر رشد و تعالی شهروندی قرار بگیرد. به همین منظور نظام آموزشی جامعه به عنوان محور یادگیری افراد، با طراحی و برنامه ریزی های دقیق آموزشی می تواند فرصت رشد شهروندی دانش آموزان را به عنوان سرمایه های انسانی جامعه و با عنایت به نظریات ارزنده اندیشمندانی چون دیویی و مطهری فراهم آورند و تربیت شهروندی را از اصول یادگیری دانش آموزان قرار دهند. ضمن آن که تدابیر صحیح و توجه های علمی و میدانی در این حوزه از سوی متولیان آموزشی بسیار مهم می باشد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی | fa_IR |
| dc.subject | تربیت سیاسی | fa_IR |
| dc.subject | تربیت اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | اندیشه های دیویی | fa_IR |
| dc.subject | اندیشه های مطهری | fa_IR |
| dc.subject | تربیت شهروندی | fa_IR |
| dc.title | تبیین مبانی تربیت سیاسی و اجتماعی اندیشه های جان دیویی و مطهری در تربیت شهروندی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد، لامرد، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه علوم تربیتی، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی لامرد، لامرد، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه علوم تربیتی، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت، مرودشت، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه مدیریت، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی لامرد، لامرد، ایران، | fa_IR |
| dc.citation.volume | 15 | |
| dc.citation.issue | 62 | |
| dc.citation.spage | 0 | |
| dc.citation.epage | 0 | |