ارزشیابی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) بر راهبردهای حل مساله در دانشآموزان دختر دوره دوم ابتدایی از دیدگاه معلمان و مدیران
(ندگان)پدیدآور
معماری, راحلهاحمدبیگی, فاطمهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مطالعه حاضر با هدف ارزشیابی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) بر راهبردهای حل مساله در دانشآموزان دختر دوره دوم ابتدایی از دیدگاه معلمان و مدیران انجام شد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روششناسی زمینهیابی بود. جامعه پژوهش کلیه معلمان و مدیران مدارس دخترانه دوره دوم ابتدایی منطقه یک شهر تهران در سال تحصیلی 97-1396 بودند که بر اساس جدول کرجسی و مورگان حجم نمونه برای معلمان 100 نفر و برای مدیران 60 نفر برآورد شد. نمونهها با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند و علاوه بر پرسشنامه ویژگیهای جمعیتشناختی به پرسشنامه محققساخته (40 سوالی) پاسخ دادند. روایی صوری، محتوایی و سازه پرسشنامه تایید و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ 81/0 محاسبه شد. دادهها با روش آزمون تی و با نرمافزار SPSS-22 تحلیل شدند. یافتهها نشان داد که بین نظر معلمان و مدیران از نظر نقش راهبردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات بر راهبردهای حل مساله و مولفههای آن شامل اعتماد به حل مساله، سبک گرایش- اجتناب و کنترل شخصی تفاوت معناداری وجود نداشت (05/0
کلید واژگان
فناوری اطلاعات و ارتباطاتراهبردهای حل مساله
معلمان و مدیران
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-08-231398-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسارسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد برنامهریزی درسی، گروه علوم تربیتی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایراناستادیار، گروه علوم تربیتی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
شاپا
2717-13292717-1337




