| dc.contributor.author | سمندری, لطف الله | fa_IR | 
| dc.contributor.author | کرمی پور, محمد رضا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | داودی, رسول | fa_IR | 
| dc.contributor.author | کمالی, نقی | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:41:51Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:41:51Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T10:41:51Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T10:41:51Z |  | 
| dc.date.issued | 2019-08-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1398-06-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2019-06-17 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1398-03-27 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | سمندری, لطف الله, کرمی پور, محمد رضا, داودی, رسول, کمالی, نقی. (1398). مدل مناسب نظام تربیت معلم ایران بر اساس مبانی نظری و متن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 13(2), 129-148. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2717-1329 |  | 
| dc.identifier.issn | 2717-1337 |  | 
| dc.identifier.uri | http://edu.journals.iau-garmsar.ac.ir/article_667784.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386876 |  | 
| dc.description.abstract | این پژوهش با هدف «ارائه مدلی برای نظام تربیت معلم ایران براساس مبانی نظری و متن سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش» در نظر گرفته شد. روش پژوهش؛ از نظر هدف ترکیبی از مدلهای کاربردی و توسعهای است. از نظر جمعآوری دادهها نیز، دارای رویکرد آمیخته (کیفی - کمّی) است. برای تجزیه و تحلیل دادهها نیز از مجموعه آمار توصیفی و استنباطی شامل جدول و نمودار فراوانی، میانگین، انحراف استاندارد، ضریب آلفای کرونباخ، میانگین واریانس استخراج شده(AVE)، ماتریس جذر AVE، آزمون کولموگروفاسمیرنف، تحلیل عاملی اکتشافی (کومو، بارتلت)، تحلیل عاملی تاییدی، رتبهبندی فریدمن و t تکنمونهای از طریق نرمافزارهای آماری 21SPSS-v، Smart-PLS، Lisrel استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که: عوامل تشکیل دهنده نظام تربیت معلم ایران دارای ابعاد فلسفه تربیت با 5 مؤلفه، اهداف با 5 مؤلفه، برنامه درسی با 6 مؤلفه، ساختار سازمانی با 6 مؤلفه و ارزشیابی کیفیت آموزش با 7 مؤلفه میباشد.<br /> عوامل اثر گذاربر نظام تربیت معلم ایران دارای ابعاد سیاستهای کلان اداری کشور با 3 مؤلفه و برنامه ریزی استراتژیک وزارت عتف و آ.پ با 4 مؤلفه و مدیریت حرفهای با 5 مؤلفه میباشد. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 485 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی | fa_IR | 
| dc.subject | نظام تربیت معلم | fa_IR | 
| dc.subject | عوامل تشکیل دهنده | fa_IR | 
| dc.subject | عوامل اثر گذار | fa_IR | 
| dc.title | مدل مناسب نظام تربیت معلم ایران بر اساس مبانی نظری و متن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشکده مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد زنجان زنجان، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشکده مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد زنجان زنجان، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان ، گروه علوم تربیتی و روانشناسی ، زنجان ، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار دانشکده مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد زنجان زنجان، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 13 |  | 
| dc.citation.issue | 2 |  | 
| dc.citation.spage | 129 |  | 
| dc.citation.epage | 148 |  |