نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمبصر آزاد, علی محمدfa_IR
dc.contributor.authorراهدار, خدابخشfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:41:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:41:41Z
dc.date.available1399-07-09T10:41:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:41:41Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-04-30en_US
dc.date.submitted1397-02-10fa_IR
dc.identifier.citationمبصر آزاد, علی محمد, راهدار, خدابخش. (1397). تبیین وضعیت ابعاد سرمایه اجتماعی در معلمان آموزش و پرورش شهر تهران و ارائه راهکارهایی برای ارتقاء آن. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 12(2), 203-219.fa_IR
dc.identifier.issn2717-1329
dc.identifier.issn2717-1337
dc.identifier.urihttp://edu.journals.iau-garmsar.ac.ir/article_543300.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386821
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف تبیین وضعیت ابعاد سرمایه اجتماعی در معلمان آموزش و پرورش شهر تهران و ارائه راهکارهایی برای ارتقاء آن انجام شد. تحقیق حاضر به لحاظ روش گردآوری داده‌ها، توصیفی از نوع پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه معلمان دوره متوسطه اول و دوم در منطقه 15 شهر تهران به تعداد 3871 نفر تشکیل می‌دهند. حجم نمونه با توجه به جدول مورگان، 350 نفر بود که به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. جمع آوری داده‌ها در این پژوهش از طریق پرسشنامه استاندارد سرمایه اجتماعی «ناهاپیت و گوشال» (1998) که دارای 24 گویه با ابعاد ساختاری، رابطه‌ای و شناختی است صورت گرفت. با استفاده از آلفای کرونباخ، پایایی پرسشنامه سنجش سرمایه اجتماعی 894/0 برآورد شد. در این پژوهش از دو روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید. اطلاعات گردآوری شده جهت بررسی با روش آماری تی، تحلیل واریانس و آزمون فریدمن تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد وضعیت متغیر سرمایه اجتماعی معلمان کمی بالاتر از متوسط قرار دارد؛ نتایج آزمون فریدمن نشان داد سرمایه ساختاری شرایط مطلوب‌تری در مقایسه با سرمایه‌های شناختی و رابطه‌ای در معلمان آموزش و پرورش دارد. علاوه براین بین سطح سرمایه اجتماعی ازنظر جنس، سن، تحصیلات و سابقه تفاوت معنی‌داری مشاهده نشد.fa_IR
dc.format.extent315
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسارfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه رهبری و مدیریت آموزشیfa_IR
dc.subjectسرمایه اجتماعیfa_IR
dc.subjectسرمایه ساختاریfa_IR
dc.subjectسرمایه رابطه‌ایfa_IR
dc.subjectسرمایه شناختی و آموزش و پرورشfa_IR
dc.titleتبیین وضعیت ابعاد سرمایه اجتماعی در معلمان آموزش و پرورش شهر تهران و ارائه راهکارهایی برای ارتقاء آنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت آموزشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته مدیریت استراتژیک ورزش، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران جنوبfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue2
dc.citation.spage203
dc.citation.epage219


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد