نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسپاسی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorمهرعلی زاده, یدا...fa_IR
dc.contributor.authorدهخدا, منیژهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:40:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:40:46Z
dc.date.available1399-07-09T10:40:45Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:40:46Z
dc.date.issued2006-08-23en_US
dc.date.issued1385-06-01fa_IR
dc.date.submitted2004-05-30en_US
dc.date.submitted1383-03-10fa_IR
dc.identifier.citationسپاسی, حسین, مهرعلی زاده, یدا..., دهخدا, منیژه. (1385). مقایسه عملکرد تحصیلی ریاضیات دانش‌آموزان پایه پنجم مشمول و غیرمشمول طرح تصویری رشد، با کنترل هوش، در شهر اهواز. علوم تربیتی, 13(2), 55-76. doi: 10.22055/edus.2006.15843fa_IR
dc.identifier.issn8817-2008
dc.identifier.issn2588-672X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22055/edus.2006.15843
dc.identifier.urihttp://education.scu.ac.ir/article_15843.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386489
dc.description.abstractهدف این تحقیق مقایسه عملکرد تحصیلی ریاضیات دانش‌آموزان پایه پنجم مشمول و غیرمشمول طرح تصویری رشد با کنترل هوش در شهر اهواز بود. بررسی نگرش آموزگاران مجری طرح رشد در زمینه تأثیر فیلم آموزشی ریاضی در عملکرد تحصیلی ریاضیات هدف دیگر این پژوهش را تشکیل داد.491 دانش‌آموز پسر و دختر در دوگروه آزمایش و گواه (گروه، آزمایش237=<sub>1</sub>n، گروه گواه، 254=<sub>2</sub>n) بطور تصادفی انتخاب گردیدند. همچنین، از کل آموزگاران مرد و زن مجری طرح رشد (104=n) درباره تأثیر فیلم آموزشی نظرسنجی به عمل آمد. ابزارهای این تحقیق را 1) آزمون ریاضی پایان نیمسال اول، 2) آزمون ریاضی هماهنگ، 3) آزمون هوش ریون، 4) مقیاس نگرش‌سنجی تشکیل داد. در این تحقیق 9 فرضیه مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌های تحقیق نشان داد که بین عملکرد ریاضی دانش‌آموزان مشمول و غیرمشمول طرح تفاوت معنی‌داری مشاهده نمی‌شود. سایر مقایسه‌ها نشان داد که فقط دانش‌‌‌‌آموزان دختر مشمول طرح در مقایسه با سایر گروهها عملکرد بهتری در درس ریاضی داشتند. شاید این تفاوت معنی‌دار را بتوان به انگیزه و رضایت شغلی معلمان زن و نیز مدیریت مؤثر مدارس دخترانه مشمول طرح نسبت داد. یافته‌های نگرش‌سنجی نشان داد که بین سابقه کار و نگرش آموزگاران درباره تأثیر فیلم آموزشی رابطه معکوس و معنی‌داری وجود دارد. بین میزان تحصیلات و جنسیت آموزگاران و نگرش آنان به تأثیر فیلم آموزشی در عملکرد تحصیلی ریاضیات دانش‌آموزان رابطه معنی‌داری مشاهده نشد. بین امکانات و تجهیزات و نگرش آموزگاران درباره تأثیر فیلم آموزشی رابطه مثبت مشاهده گردید. بنابراین پیشنهاد می‌‌شود که سازمان آموزش و پرورش به منظور افزایش کارایی طرح تصویری رشد اهداف این روش تدریس جدید را مورد بازبینی دقیق قرار دهد.fa_IR
dc.format.extent378
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran University of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofعلوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Scincesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22055/edus.2006.15843
dc.subjectفیلم آموزشیfa_IR
dc.subjectعملکرد تحصیلیfa_IR
dc.subjectرسانه‌های‌ تصویریfa_IR
dc.subjectآزمون ریاضیاتfa_IR
dc.titleمقایسه عملکرد تحصیلی ریاضیات دانش‌آموزان پایه پنجم مشمول و غیرمشمول طرح تصویری رشد، با کنترل هوش، در شهر اهوازfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی- پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشکده علوم ‌تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشکده علوم ‌تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue2
dc.citation.spage55
dc.citation.epage76


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد