| dc.contributor.author | سپاسی, حسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | مهرعلی زاده, یدا... | fa_IR |
| dc.contributor.author | دهخدا, منیژه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:40:45Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:40:46Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T10:40:45Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T10:40:46Z | |
| dc.date.issued | 2006-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1385-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2004-05-30 | en_US |
| dc.date.submitted | 1383-03-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | سپاسی, حسین, مهرعلی زاده, یدا..., دهخدا, منیژه. (1385). مقایسه عملکرد تحصیلی ریاضیات دانشآموزان پایه پنجم مشمول و غیرمشمول طرح تصویری رشد، با کنترل هوش، در شهر اهواز. علوم تربیتی, 13(2), 55-76. doi: 10.22055/edus.2006.15843 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 8817-2008 | |
| dc.identifier.issn | 2588-672X | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22055/edus.2006.15843 | |
| dc.identifier.uri | http://education.scu.ac.ir/article_15843.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386489 | |
| dc.description.abstract | هدف این تحقیق مقایسه عملکرد تحصیلی ریاضیات دانشآموزان پایه پنجم مشمول و غیرمشمول طرح تصویری رشد با کنترل هوش در شهر اهواز بود. بررسی نگرش آموزگاران مجری طرح رشد در زمینه تأثیر فیلم آموزشی ریاضی در عملکرد تحصیلی ریاضیات هدف دیگر این پژوهش را تشکیل داد.491 دانشآموز پسر و دختر در دوگروه آزمایش و گواه (گروه، آزمایش237=<sub>1</sub>n، گروه گواه، 254=<sub>2</sub>n) بطور تصادفی انتخاب گردیدند. همچنین، از کل آموزگاران مرد و زن مجری طرح رشد (104=n) درباره تأثیر فیلم آموزشی نظرسنجی به عمل آمد. ابزارهای این تحقیق را 1) آزمون ریاضی پایان نیمسال اول، 2) آزمون ریاضی هماهنگ، 3) آزمون هوش ریون، 4) مقیاس نگرشسنجی تشکیل داد. در این تحقیق 9 فرضیه مورد بررسی قرار گرفت. یافتههای تحقیق نشان داد که بین عملکرد ریاضی دانشآموزان مشمول و غیرمشمول طرح تفاوت معنیداری مشاهده نمیشود. سایر مقایسهها نشان داد که فقط دانشآموزان دختر مشمول طرح در مقایسه با سایر گروهها عملکرد بهتری در درس ریاضی داشتند. شاید این تفاوت معنیدار را بتوان به انگیزه و رضایت شغلی معلمان زن و نیز مدیریت مؤثر مدارس دخترانه مشمول طرح نسبت داد. یافتههای نگرشسنجی نشان داد که بین سابقه کار و نگرش آموزگاران درباره تأثیر فیلم آموزشی رابطه معکوس و معنیداری وجود دارد. بین میزان تحصیلات و جنسیت آموزگاران و نگرش آنان به تأثیر فیلم آموزشی در عملکرد تحصیلی ریاضیات دانشآموزان رابطه معنیداری مشاهده نشد. بین امکانات و تجهیزات و نگرش آموزگاران درباره تأثیر فیلم آموزشی رابطه مثبت مشاهده گردید. بنابراین پیشنهاد میشود که سازمان آموزش و پرورش به منظور افزایش کارایی طرح تصویری رشد اهداف این روش تدریس جدید را مورد بازبینی دقیق قرار دهد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 378 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه شهید چمران اهواز | fa_IR |
| dc.publisher | Shahid Chamran University of Ahvaz | en_US |
| dc.relation.ispartof | علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Educational Scinces | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22055/edus.2006.15843 | |
| dc.subject | فیلم آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | عملکرد تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | رسانههای تصویری | fa_IR |
| dc.subject | آزمون ریاضیات | fa_IR |
| dc.title | مقایسه عملکرد تحصیلی ریاضیات دانشآموزان پایه پنجم مشمول و غیرمشمول طرح تصویری رشد، با کنترل هوش، در شهر اهواز | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی- پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز | fa_IR |
| dc.citation.volume | 13 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 55 | |
| dc.citation.epage | 76 | |