نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرج پهلو, عبدالحسینfa_IR
dc.contributor.authorآخشیک, سمیه ساداتfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:40:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:40:45Z
dc.date.available1399-07-09T10:40:45Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:40:45Z
dc.date.issued2008-02-20en_US
dc.date.issued1386-12-01fa_IR
dc.date.submitted2007-02-21en_US
dc.date.submitted1385-12-02fa_IR
dc.identifier.citationفرج پهلو, عبدالحسین, آخشیک, سمیه سادات. (1386). بررسی رضایت شغلی کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان‌های جنوب غرب کشور. علوم تربیتی, 14(4), 159-180. doi: 10.22055/edus.2008.15820fa_IR
dc.identifier.issn8817-2008
dc.identifier.issn2588-672X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22055/edus.2008.15820
dc.identifier.urihttp://education.scu.ac.ir/article_15820.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386486
dc.description.abstractبا توجه به تغییر سازمان کتابخانه‌های عمومی و قرار گرفتن آنها زیر پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، و در راستای مشخص شدن مختصات این کتابخانه‌ها و کتابداران برای مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی جهت برنامه‌ریزی‌های جدید برای کتابداران و کتابخانه‌های عمومی، با استفاده از فرصت یک دوره آموزش ضمن خدمت برای کتابداران شاغل در کتابخانه‌های عمومی استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس، کوشش به عمل آمد تا با استفاده از قابلیت‌های پرسشنامه شاخص توصیف شغل، رضایتمندی این کتابداران از پنج زاویه سنجیده شود که عبارتند از: مدیریت، همکاران، حقوق ماهانه، ترفیع، و رضایت از شغل به طور کلی. نتایج بررسی‌ها نشان داد که همه کتابداران، صرفنظر از استان، با وجود نارضایتی از بعضی ابعاد، به ویژه شرایط حقوقی و ارتقاء شغلی، در مجموع از شغل کتابداری رضایت دارند. انجام آزمون تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که بین کتابداران چهار استان، به جز از نظر حقوق ماهانه، از سایر جنبه‌ها از جمله از نظر شغل به طور کلی، هیچ تفاوت معنی‌داری وجود ندارد. انجام آزمون پیگیری توکی نیز مشخص کرد که تفاوت موجود فقط بین کتابداران استان خوزستان با سه استان دیگر است و بین بقیه استان‌ها از نظر رضایتمندی تفاوت معنی‌داری مشاهده نمی‌شود. بر اساس نتایج به دست آمده، با توجه به مشکلات و اشکالات موجود، پیشنهاد می‌شود که ضمن اصلاح جداول حقوق و دستمزد، برنامه‌ریزی و اقدام لازم در خصوص جذب و استخدام کتابداران جدید صورت گیرد و فرصتی نیز به وجود آورند تا کتابداران قدیمی‌تر تجربیات و دانسته‌ها و روش‌های کاری خود را به کتابداران جوان انتقال دهند.fa_IR
dc.format.extent313
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran University of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofعلوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Scincesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22055/edus.2008.15820
dc.subjectکتابخانه‌های عمومیfa_IR
dc.subjectکتابدرانfa_IR
dc.subject‏‌رضایت شغلیfa_IR
dc.titleبررسی رضایت شغلی کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان‌های جنوب غرب کشورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی- پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه کتابداری و اطلاع‌رسانی، دانشکده علوم ‌تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه شهید چمرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی گروه کتابداری و اطلاع رسانی، دانشگاه تربیت معلم آذربایجانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue4
dc.citation.spage159
dc.citation.epage180


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد