نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقلتاش, عباسfa_IR
dc.contributor.authorیلرمحمدیان, محمدحسینfa_IR
dc.contributor.authorفروغی ابری, احمدعلیfa_IR
dc.contributor.authorمیرشاه جعفری, سید ابراهیمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:40:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:40:10Z
dc.date.available1399-07-09T10:40:10Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:40:10Z
dc.date.issued2010-08-23en_US
dc.date.issued1389-06-01fa_IR
dc.date.submitted2008-12-21en_US
dc.date.submitted1387-10-01fa_IR
dc.identifier.citationقلتاش, عباس, یلرمحمدیان, محمدحسین, فروغی ابری, احمدعلی, میرشاه جعفری, سید ابراهیم. (1389). نقد و بررسی رویکرد پیشرفتگرای تربیت شهروندی در برنامه‌ی درسی دوره‌ی ابتدایی ایران. علوم تربیتی, 17(2), 37-62.fa_IR
dc.identifier.issn8817-2008
dc.identifier.issn2588-672X
dc.identifier.urihttp://education.scu.ac.ir/article_10276.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386298
dc.description.abstract<br />  <br />  <br />  <br />  <br />  <br />  <br /> این پژوهش با هدف نقد و بررسی رویکرد پیشرفتگرای تربیت شهروندی[1] و مشخص کردن دلالت‌های مهم آن برای برنامه‌ی درسی انجام شد. علاوه بر این تحلیل جایگاه رویکرد پیشرفتگرای تربیت شهروندی در برنامه‌ی درسی دوره‌ی ابتدایی کشور نیز هدف این پژوهش بوده است .در این پژوهش از روش توصیفی و نیز روش تحلیل محتوا، به منظور تحلیل برنامه‌ی درسی علوم انسانی دوره‌ی ابتدایی استفاده شده است.جامعه‌ی آماری پژوهش در بخش تحلیل محتوا، شامل برنامه‌ی درسی مورد نظر در دوره‌ی ابتدایی کشور بوده است؛ که به روش نمونه‌گیری هدفمند، برنامه‌ی درسی علوم انسانی پایه‌های چهارم و پنجم ابتدایی به منظور جمع‌آوری و تحلیل یافته‌ها انتخاب و بررسی شده است. ابزار جمع‌آوری اطلاعات‌، سیاهه‌های تحلیل هدف‌ها، سیاهه‌ی تحلیل محتوای کتاب‌ها و سیاهه‌ی تحلیل محتوای کتاب‌های راهنمای معلم بود. که پس از مطالعه‌ی مبانی نظری و پیشینه، و نیز بر اساس طرح پیشنهادی‌، تهیه و تدوین شد. روایی آن توسط استادان دانشگاه (که در حوزه‌ی تربیت شهروندی مطالعه داشته‌اند) تعیین شد. واحد تحلیل‌، جمله‌های مندرج در متن کتاب‌های درسی‌، متن هدف‌ها و کتاب‌های راهنمای معلم بوده است. در بخش تحلیل محتوا مهم‌ترین یافته‌ها نشان دهنده‌ی آن است، که در مجموع در هدف‌ها‌، میانگین میزان همخوانی هدف‌های مورد بررسی با هدف‌های پیشنهادی تربیت شهروندی پیشرفتگرا در حد 21.93 درصد است که از توجه ناچیز نشان دارد. در تحلیل محتوای کتاب‌های مورد بررسی میانگین میزان همخوانی 3.87 درصد، و در کتاب‌های راهنمای معلم نیز میانگین میزان همخوانی 1.70 درصد بوده است؛ که در این بخش‌ها نیز از کم توجهی به مؤلفه‌های تربیت شهروندی پیشرفتگرا در برنامه‌ی درسی مورد بررسی نشان دارد.<br />  <br />  <br /> <br clear="all" /><br />fa_IR
dc.format.extent234
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran University of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofعلوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Scincesen_US
dc.subjectتربیت شهروندیfa_IR
dc.subjectبرنامه‌ی درسی‌fa_IR
dc.subjectرویکرد پیشرفتگرای تربیت شهروندیfa_IR
dc.titleنقد و بررسی رویکرد پیشرفتگرای تربیت شهروندی در برنامه‌ی درسی دوره‌ی ابتدایی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی- پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار مرکز تحقیقات مدیریت و اقتصاد سلامت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue2
dc.citation.spage37
dc.citation.epage62


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد