نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقریشی خوراسگانی, مریم ساداتfa_IR
dc.contributor.authorیمنی دوزی سرخابی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorذاکرصالحی, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorمهران, گلنارfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:40:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:40:02Z
dc.date.available1399-07-09T10:40:02Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:40:02Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-08-05en_US
dc.date.submitted1396-05-14fa_IR
dc.identifier.citationقریشی خوراسگانی, مریم سادات, یمنی دوزی سرخابی, محمد, ذاکرصالحی, غلامرضا, مهران, گلنار. (1398). بررسی آسیب‌های کارکردی پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌های دولتی شهر تهران. علوم تربیتی, 26(1), 197-216. doi: 10.22055/edus.2019.22943.2287fa_IR
dc.identifier.issn8817-2008
dc.identifier.issn2588-672X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22055/edus.2019.22943.2287
dc.identifier.urihttp://education.scu.ac.ir/article_14734.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386254
dc.description.abstractبا توجه به اینکه از سال 1390، پردیس‌های خودگردان عهده‌دار رسالت و کارکردهای آموزش‌عالی شده‌اند و اهمیت این مسئله، این پژوهش باهدف، بررسی و آسیب‌شناسی کارکردی پردیس‌های خودگردان در سه بعد (آموزش، پژوهش و خدمات تخصصی) و پیامدهای بلندمدت این آسیب‌ها انجام‌شده است. بدین منظور با 21 نفر از صاحب‌نظران آموزش‌عالی و مدیران پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌های دولتی شهر تهران به روش نمونه‌گیری هدفمند مصاحبه عمیق نیمه‌ساختارمند انجام شد. این پژوهش کیفی، از نوع رویکرد استقرایی و ازنظر روش توصیفی‌-‌ اکتشافی است. برای تحلیل داده‌ها از روش تحلیل مضمون (تم) استفاده و مضامین آسیب‌های کارکردی استخراج شد. حاصل تحلیل مصاحبه‌ها، استخراج 97 کد در قالب 3 مؤلفه اصلی و 6 مؤلفه فرعی هست. 58 کد از کدهای استخراج‌شده از مصاحبه‌ها، مربوط به بعد آموزش آسیب‌های کارکردی شامل؛ افت کیفیت فرایند آموزش، افت کیفیت فرایند یادگیری، عدم تعامل سازنده بین استاد و دانشجو بوده است. همچنین، 19 کد از کدهای استخراج‌شده از مصاحبه‌ها مربوط به بعد پژوهش آسیب‌های کارکردی شامل؛ کیفیت پایین پژوهش و عدم توجه به پژوهش دانشجویی بوده است.9 کد از کدهای استخراج‌شده از مصاحبه‌ها مربوط به بعد خدمات تخصصی آسیب‌های کارکردی در عدم تعامل پردیس، صنعت و سایر بخش‌های جامعه خلاصه می‌شود. همچنین،11 کد از کدهای استخراج‌شده، مربوط به پیامدهای بلندمدت آسیب‌های کارکردی پردیس‌ها شامل؛ افت کیفیت ورودی‌های پردیس، گسترش مدرک‌گرایی، افت کیفیت پژوهش، توجه صرف به کارکرد آموزش، اولویت کمیت بر کیفیت، افت کیفیت فارغ‌التحصیلان، عدم تولید علم و لطمه به جایگاه بوده است. بر این اساس انتظار می‌رود، در جهت کاهش یا رفع این آسیب‌ها تلاش شود.fa_IR
dc.format.extent573
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran University of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofعلوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Scincesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22055/edus.2019.22943.2287
dc.subject«آموزش»fa_IR
dc.subject«پژوهش»fa_IR
dc.subject«خدمات تخصصی»fa_IR
dc.subject«پردیس های خودگردان»fa_IR
dc.subjectمدیریت آموزشیfa_IR
dc.titleبررسی آسیب‌های کارکردی پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌های دولتی شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی- پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه الزهرا، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentموسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، تهران،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه الزهرا، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue1
dc.citation.spage197
dc.citation.epage216


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد