دوره 26, شماره 2

 

ارسال های اخیر

  • اعتباریابی ابزار صلاحیت‌های یادگیری مادام‌العمر دانشجویان در عصر دیجیتال 

    آیتی, محسن؛ رودی علی آبادی, ثریا؛ رستمی نژاد, محمد علی (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2019-12-22)
    تشخیص صلاحیت‌های یادگیری مادام‌العمر دانشجویان حائز اهمیت است. برای این هدف ابزارهایی چون نگرش به یادگیری مادام‌العمر، ویژگی یادگیرنده مادام‌العمر و سواد یادگیری مادام‌العمر وجود دارد و در همین راستا دسترسی به ابزار ایرانی ...

  • بررسی تحلیلی چهار بعد میانجیگری فناورانه «آموزش معکوس» در رویکرد پساپدیدارشناسی 

    شوشتری, اکرم؛ ضرغامی همراه, سعید؛ قائدی, یحیی؛ عطاران, محمد (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2019-12-22)
    میانجیگری فناورانه در مرکز تفکر پساپدیدارشناسی واقع است. دون آیدی به چهار رابطه انسان و جهان – تجسم، هرمنوتیک، تغیر، پس زمینه- که از طریق اثرات واسطه ای خاص رابطه انسان و جهان را شکل و تغییر می دهد، اشاره می کند. وی دو ...

  • رابطه علی جو مدرسه و امکانات آموزشی با التزام شغلی به صورت مستقیم و با میانجی هوش هیجانی و انگیزه پیشرفت معلمان شهرستان رامشیر 

    امیدیان, مرتضی؛ جابری, ایوب؛ شهنی ییلاق, منیجه (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2019-12-22)
    پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش میانجی هوش هیجانی و انگیزه پیشرفت در رابطه علّی جو مدرسه و امکانات آموزشی با التزام شغلی معلمان انجام گرفت. نمونه پژوهش حاضر شامل 300 نفر (130مرد و 170 زن) بودند که به روش تصادفی و سرشماری از ...

  • طراحی و اعتباریابی الگوی تقویت مهارتهای تفکر انتقادی در محیط های یادگیری برخط 

    خلیفه, قدرت اله؛ فردانش, هاشم؛ حاتمی, جواد؛ طلایی, ابراهیم (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2019-12-22)
    هدف از انجام این پژوهش، طراحی و اعتباریابی الگویی برای تقویت مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان در محیط یادگیری برخط بود. روش تحقیق مورد استفاده از نوع روش آمیخته و شامل تحلیل محتوای کیفی از نوع قیاسی و تحقیق پیمایشی بود. ...

  • تاثیر آموزش استدلال ورزی در محیط بازخورد همتای آنلاین بر روی فرایند و پیامدهای یادگیری 

    نوروزی, امید؛ حاتمی, جواد؛ لطیفی, سعید؛ فردانش, هاشم (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2019-12-22)
    هدف این پژوهش بررسی تاثیر آموزش استدلال‌ورزی در محیط بازخورد همتای آنلاین بر روی فرایند و پیامد‌های یادگیری دانشجویان رشته علوم‌تربیتی است. جامعه پژوهش کلیه دانشجویان کارشناسی رشته علوم-تربیتی دانشگاه خوارزمی-واحد کرج- بود ...

  • طراحی و اعتباریابی مدل مفهومی ارزشیابی صلاحیت‌های حرفۀ معلمی در ایران 

    وقور کاشانی, مهدیه سادات؛ حاجی حسین نژاد, غلام رضا؛ موسی پور, نعمت الله؛ ابراهیم زاده, عیسی (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2019-12-22)
    آموزش و پرورش با کیفیت، بستگی زیادی به وجود معلمانی متعهد و متخصص دارد. مهمترین راه اطمینان از وجود شایستگی‌های معلمی، وجود نظام ارزشیابی آنان است. هدف این مقاله ارائه‌ی مدل مفهومی ارزشیابی صلاحیت‌های حرفه معلمی در ایران ...

  • بازشناسی مفهوم «موقعیت» در رویکردهای تربیت ارزشی معاصر 

    حسین پور صباغ, داود؛ شرفی, محمدرضا؛ علم الهدی, جمیله؛ سوزنچی, حسین (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2019-12-22)
    موقعیت یک مفهوم حیاتی برای هر نظریه و مکتب تربیتی است و موفقیت تربیت ارزشی در گرو یک تلقی صحیح از موقعیت‌مندی است. در این پژوهش سه جریان مهم و اثرگذار معاصر که توجه خاصی به موقعیت در تربیت ارزشی نشان داده‌اند، انتخاب شده ...