• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم تربیتی از دیدگاه اسلام
    • دوره 7, شماره 13
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم تربیتی از دیدگاه اسلام
    • دوره 7, شماره 13
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مبانی انسان شناختی پرورش جسمانی کودکان در تربیت اسلامی با تأکید بر نقش بازی های فیزیکی

    (ندگان)پدیدآور
    ستاری, علیصفرنواده, الهام
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    780.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر تبیین مبانی انسان‌شناختی پرورش جسمانی کودکان در تربیت اسلامی با تأکید بر نقش بازی‌های فیزیکی است. امروزه بازی‌های تمرکزیافته بر ذهن که بیشتر در قالب بازی‌های دیجیتال و الکترونیکی عرضه و از آن‌ها باعنوان بازی‌های رایانه‌ای یاد می‌شود، در عمل باعث شده‌اند تا علاقه کودکان به بازی‌ها و تحرکات فیزیکی و جسمی کاهش پیدا کند. این در حالی است که در تربیت اسلامی بر نقش پراهمیت بازی به‌ویژه بازی‌های فیزیکی کودکان تأکید شده است. به همین دلیل این پژوهش بااستفاده از روش توصیفی ـ تحلیلی درصدد تبیین مبانی انسان‌شناختی پرورش جسمانی کودکان در تربیت اسلامی با تأکید بر نقش بازی‌های فیزیکی است. نتایج این پژوهش نشانگر آن است که با مفروض قرار دادن جایگاه و اهمیت پرورش جسمانی کودکان در تربیت اسلامی، مبانی انسان‌شناختی خاصی قابل شناسایی و تبیین است. این مبانی عبارتند از ترکیب کودک انسان از جسم و روح و تأثیر متقابل جسم و روح بر یکدیگر در فرایند رشد کودک به سمت کمال، تدریجی بودن رشد جسم و روح کودک و نقش ابزاری جسم در پرورش روح که از کودکی آغاز می‌شود. بدین‌سان ضرورت توجه جدی برنامه‌های تربیتی بر نقش پرورش جسمانی کودکان تأکید می‌شود. ملاحظه مبانی انسان‌شناختی یاد شده در برنامه‌ریزی‌های تربیتی، علاوه بر تأمین سلامت جسمانی کودکان، زمینه را برای تقویت و پرورش روحی و معنوی آنان در آینده فراهم می‌سازد.
    کلید واژگان
    انسان شناسی
    پرورش جسمانی
    تربیت اسلامی
    بازی های فیزیکی

    شماره نشریه
    13
    تاریخ نشر
    2020-02-20
    1398-12-01
    ناشر
    دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهران
    The Women's College of the Imam Sadiq University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه الزهرا (س)، تهران، ایران.
    دانش ‏آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش دانشگاه الزهرا (س)، تهران، ایران.

    شاپا
    2423-7396
    2538-5461
    URI
    https://dx.doi.org/10.30497/edus.2020.74843
    http://esi.journals.isu.ac.ir/article_74843.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386198

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب