• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم تربیتی از دیدگاه اسلام
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم تربیتی از دیدگاه اسلام
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    گفت و گو؛ از جدل فلسفی تا کنش تربیتی

    (ندگان)پدیدآور
    حاج حسینی, منصورهماهروزاده, طیبه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    198.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی ـ ترویجی (روانشناسی و روانشناسی تربیتی)
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    گفت‏و گو پدیده دیرپای انسانی‌است که بر پایه ماهیت معرفت‌شناختی خود، انگاره‌های فلسفی و نظریه‌های گوناگونی را به خود اختصاص داده و آنها متناسب با دیدگاه اندیشه‌گران به انسان و جایگاه او در ساخت واقعیت، تحول یافته‌اند. از این رو شناسایی جایگاه گفت‏ وگو در آموزش، نیازمند بررسی نظریه‌های یاد شده و رویکردهای تبیینی آن‌هاست که مقاله حاضر به شیوه تحلیلی بدان می‌پردازد. و در پی آن با شناسایی دیالکتیک به عنوان رویکرد روش‌شناختی سقراط، پایه‌گذار آموزش مبتنی بر گفت‏ وگو، عرصه‌های گوناگون کاربرد آن را در گفت‏ وگوگرایی باختین، تأویل هرمنوتیک گادامر و کنش تفاهمی هابرماس، بررسی می‌کند و در نهایت بر پایه اصول نظری قابل استنتاج از آن‏ ها، الگوی عملی آموزش مبتنی بر گفت وگو در دیدگاه فریره، را ارائه می‌نماید.
    کلید واژگان
    گفت‏وگو
    دیالکتیک
    سقراط
    باختین
    گادامر
    هابرماس
    فریره
    * فلسفه تعلیم و تربیت

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2013-10-23
    1392-08-01
    ناشر
    دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهران
    The Women's College of the Imam Sadiq University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مشاوره و روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران
    دانشیار گروه مدیریت و برنامه‏ریزی آموزشی دانشگاه الزهراء

    شاپا
    2423-7396
    2538-5461
    URI
    http://esi.journals.isu.ac.ir/article_57512.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386133

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب