نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبابازاده, علیfa_IR
dc.contributor.authorقهرمانی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorاکبری, معصومهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:39:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:39:34Z
dc.date.available1399-07-09T10:39:34Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:39:34Z
dc.date.issued2013-02-19en_US
dc.date.issued1391-12-01fa_IR
dc.date.submitted2012-07-13en_US
dc.date.submitted1391-04-23fa_IR
dc.identifier.citationبابازاده, علی, قهرمانی, محمد, اکبری, معصومه. (1391). سازمان‌های یادگیرنده بسترآموزش محیط زیست. فصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار, 1(2), 69-78.fa_IR
dc.identifier.issn2322-3057
dc.identifier.issn2538-5984
dc.identifier.urihttp://ee.journals.pnu.ac.ir/article_349.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386090
dc.description.abstractچکیده: <br /> با گستردگی و پیچیدگی مباحث زیست محیطی، خلق سواد زیست‌محیطی در سطح اقشار مختلف اجتماعی، به ضرورتی اجتناب‌ناپذیر بدل شده است. نیل به این هدف نیاز به استفاده از یافته‌های نوین مدیریت و تعلیم و تربیت دارد. به زعم نظریه‌پردازان علوم اجتماعی، آموزش اثربخش‌ترین راهکار مدیریت چالش‌های اجتماعی است. از طرف دیگر با نامیده شدن هزاره سوم به عنوان عصر دانایی، توجه همگان به سوی مفاهیم استراتژیکی چون آموزش و یادگیری مداوم سوق داده شده است، در ادبیات علمی امروز سازمانهای یادگیرنده یکی از نظریه‌هایی است که با هدف مدیریت اثربخش آموزش و یادگیری در سیستم‌های انسانی مطرح شده است. اساس سازمان‌های یادگیرنده رویکرد سیستمی به مقوله آموزش و یادگیری است که در نهایت با رویکردی راهبردی افزایش میزان سازگاری یک سیستم را در پی داشته باشد. نظریه‌پردازان سازمان‌های یادگیرنده معتقدند در هر سازمان اجتماعی می‌توان با اتکاء به پنج اصل" قابلیت فردی، مدل‌های ذهنی، آرمان مشترک، یادگیری تیمی و تفکر سیستمی" یادگیری را در همه عناصر و اجزاء سیستم به طور مستمر و مداوم نهادینه ساخت. خصوصیاتی مانند پیچیدگی، تنوع و فرابخشی‌بودن محیط زیست، نشان می‌دهد این نظریه می‌تواند در جهت توسعه آگاهی‌های زیست‌محیطی مؤثر باشد. با یک مطالعه اسنادی و بررسی ویژگیهای خاص و مشترک سازمان‌های یاگیرنده و مباحث زیست‌محیطی نشان داده شده است که اصول نظریه سازمان یادگیرنده می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه آموزش محیط زیست فراهم سازد.<br />کلمات کلیدی: آموزش محیط زیست، سواد زیست محیطی، سازمان یادگیرنده، آموزش توسعه پایدار، تفکر سیستمیfa_IR
dc.format.extent202
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.publisherPayame Noor Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدارfa_IR
dc.relation.ispartofEnvironmental Education and Sustainable Developmenten_US
dc.subjectکلمات کلیدی: "آموزش محیط زیست"fa_IR
dc.subject"سواد زیست محیطی"fa_IR
dc.subject"سازمان یادگیرنده"fa_IR
dc.subject"آموزش توسعه پایدار"fa_IR
dc.subject"تفکر سیستمی"fa_IR
dc.subjectمدیریت در آموزش محیط زیستfa_IR
dc.titleسازمان‌های یادگیرنده بسترآموزش محیط زیستfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی ، دانشگاه شهید بهشتی، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علوم تربیتی ،دانشگاه شهید بهشتی ،تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی ، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue2
dc.citation.spage69
dc.citation.epage78


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد