نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسعیدی‌پور, بهمنfa_IR
dc.contributor.authorدلیربوستانسرایی, سمانهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:39:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:39:29Z
dc.date.available1399-07-09T10:39:29Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:39:29Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2020-06-13en_US
dc.date.submitted1399-03-24fa_IR
dc.identifier.citationسعیدی‌پور, بهمن, دلیربوستانسرایی, سمانه. (1399). کاربرد آموزش سیار در یادگیری ترکیبی محیط‌زیست از منظر اعضای هیئت علمی (مطالعه‌ موردی: دانشگاه علوم دریایی چابهار). فصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار, 8(3), 83-96. doi: 10.30473/ee.2020.6765fa_IR
dc.identifier.issn2322-3057
dc.identifier.issn2538-5984
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30473/ee.2020.6765
dc.identifier.urihttp://ee.journals.pnu.ac.ir/article_6765.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386065
dc.description.abstractاین پژوهش کاربرد آموزش سیار را در یادگیری ترکیبی محیط‌زیست در آموزش عالی از دیدگاه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم دریایی شهرستان چابهار مورد بررسی قرار داد. جامعه‌ی آماری شامل کلیه‌ی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم دریایی شهرستان چابهار تشکیل داد و با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی و جدول مورگان، تعداد 86 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شد. برای جمع‌آوری داده‌ها، از پرسشنامه‌ی «پولارا» استفاده شد.  در پژوهش حاضر، «دانش، نگرش و مهارت اعضای هیئت‌  علمی در کاربرد آموزش سیار»، «زمینه‌های به‌کارگیری آموزش سیار توسط دانشجویان در یادگیری ترکیبی محیط‌زیست»، «رابطه‌ی آموزش سیار با میزان ارتباطات محیط‌زیستی دانشجویان» و «زیرساخت‌های ضروری جهت آموزش سیار در نظام آموزش عالی» بررسی شد. روایی صوری و محتوایی توسط پنج نفر از اعضای هیئت علمی تأیید شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ، 86/۰ به دست آمد. طبق نتایج حاصل، دانش، نگرش و خودکارآمدی اعضای هیئت‌علمی جهت استفاده از آموزش سیار در یادگیری ترکیبی محیط‌زیست در خارج از کلاس درس معنادار بود. اما در زمینه‌ «افزودن آموزش سیار در داخل کلاس درس» تأثیر معناداری مشاهده نشد.همچنین طبق دیدگاه اعضای هیئت‌علمی، در راستای بهبود ارتباطات محیط‌زیستی دانشجویان، کاربردهای مختلفی از تلفن همراه، در آموزش محیط‌زیست خارج از کلاس درس مؤثرتر است. البته جهت گسترش آن در فرایند یادگیری ترکیبی محیط‌زیست، باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود.fa_IR
dc.format.extent404
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.publisherPayame Noor Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدارfa_IR
dc.relation.ispartofEnvironmental Education and Sustainable Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30473/ee.2020.6765
dc.subjectآموزش سیارfa_IR
dc.subjectیادگیری ترکیبیfa_IR
dc.subjectآموزش عالیfa_IR
dc.titleکاربرد آموزش سیار در یادگیری ترکیبی محیط‌زیست از منظر اعضای هیئت علمی (مطالعه‌ موردی: دانشگاه علوم دریایی چابهار)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار مدیریت آموزشی دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری آموزش محیط‌زیست دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue3
dc.citation.spage83
dc.citation.epage96


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد