• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار
    • دوره 8, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار
    • دوره 8, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی عوامل مؤثر بر خرید سبز (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور شهر تهران)

    (ندگان)پدیدآور
    بابایی سمیرمی, محمدرضافاضلی کبریا, حامدکدیور, فرهادرمضانپور, محترم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    767.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی این پژوهش تحلیل جایگاه خرید سبز بین دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور شهر تهران و درعین‌حال بررسی یک مدل توسعه‌یافته مفهومی از عوامل مؤثر بر نگرش و قصد خرید محصولات سبز نزد این قشر از مصرف‌کنندگان بود. روش انجام تحقیق حاضر از نوع توصیفی - پیمایشی بوده و در این راستا از پرسش‌نامه 5 گزینه‌ای لیکرت استفاده شد. برای توصیف داده‌ها از آمار توصیفی و به‌منظور تجزیه‌وتحلیل آنها و آزمون فرضیه‌های تحقیق از آمار استنباطی شامل: مدل معادلات ساختاری (SEM)، تحلیل عاملی تأییدی (CFA)، رگرسیون سلسله مراتبی و آزمون t با دو نمونه مستقل بهره گرفته شد. بر اساس نتایج حاصله از تحلیل این داده‌ها، متغیرهای «نگرش‌های محیط‌زیستی»، «اثرات میان فردی»، «دانش محیط‌زیستی» و «تمایل به جمع‌گرایی» تأثیر مثبت و معنی‌داری بر نوع «نگرش به محصولات سبز» داشتند. ضمن اینکه نتایج تحقیق نشان داد که تأثیر «توجه به سلامتی» بر نگرش به محصولات سبز معنی‌دار نمی‌باشد. در این رابطه همچنین نتایج آزمون نشان داد که «نگرش به محصولات سبز» بر «قصد خرید محصولات سبز» تأثیر مثبت و معنی‌داری دارد و متغیرهای «تمایل به پرداخت» و «ضرورت درک شده محصول» خود را به ترتیب به‌عنوان متغیرهای میانجی و تعدیل گر نمایان کردند.
    کلید واژگان
    خرید سبز
    نگرش بازاری
    دانشگاه پیام نور

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2020-05-21
    1399-03-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    Payame Noor University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه علوم اقتصادی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
    استادیار گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
    دکتری بهداشت مواد غذایی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران، مازندران، ایران

    شاپا
    2322-3057
    2538-5984
    URI
    https://dx.doi.org/10.30473/ee.2020.6762
    http://ee.journals.pnu.ac.ir/article_6762.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386062

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب