• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Assessing the role of self efficacy and social tendencies in green purchase intention and behaviour

    (ندگان)پدیدآور
    احمدی, مجیدفریدچهر, الهاماحمدی, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    8.136 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The present study was carried out aimed to investigate the role of self efficacy and social tendencies in green purchase intention and behavior. This study is considered as an applied research in terms of purpose and descriptive-survey research in terms of data collection method. In this study, the statistical population includes all consumers of organic products supplied at Ofogh Koorosh chain stores (OKCS), including Talavang eggs and organic disposable tableware. Therefore, 384 questionnaires were collected. These questionnaires were distributed by stratified probability sampling method. Cronbach's alpha coefficient was used in order to evaluate the reliability of the questionnaire and confirmatory factor analysis technique was used to evaluate the validity of the questionnaire. Then, using structural equation modeling using Lisrel software was used to analyze data. According to the results of investigating the research hypotheses, social tendencies, self-efficacy and consumer attitude play a role in green purchase intention, and the role of environmental knowledge in consumer attitudes has been shown. And, finally, green purchase intention has played a role in green purchase behavior. Therefore, environmental knowledge has a significant effect on green purchase behavior through consumer attitudes and purchase intention.
    کلید واژگان
    self efficacy
    social tendencies
    environmental knowledge
    consumer attitude
    green purchase intention and green purchase behavior

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    Payame Noor University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور

    شاپا
    2322-3057
    2538-5984
    URI
    https://dx.doi.org/10.30473/ee.2019.6072
    http://ee.journals.pnu.ac.ir/article_6072.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386039

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب