• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Designing a model for children education through TV with a cognitive approach for environmental education

    (ندگان)پدیدآور
    شریفی, سید مهدیبورقانی فراهانی, سهیلاروشندل اربطانی, طاهردهنادی, محمد صادق
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    8.063 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Our aim in this research is to design a model for children TV education with a cognitive approach to environmental education. People are bombarded by information in the media age, and this subjection to various news has made the learning process hard. Especially because a part of this sort of education is done by these media. The public education whose addressees are the public is done by mass media. As in schools' official education, using cognitive science approach toward education increases the efficiency of education, finding the shaping characteristics of cognitive education on TV can improve the long-distance education, and greatly develop access to children living in villages and remote areas deprived of access to high-quality education. Considering the exploratory and multi-dimensionality aspect of this research, we have used experts from different disciplines (like psychology, communication, and education) by implementing focus groups qualitative research method. The result of our  research in this study shows how the benefit of knowing the characteristics of children's cognitive development in visual and audio fields, and also utilizing the principles of cognitive education in drawing attention, analyzing and solving problems can have a longer-term effect on cognitive distance education so that children can have better and more lasting learning about environmental issues, and so that the location limitations may not delay the vital education about environmental issues to remote areas.
    کلید واژگان
    Cognitive education – Distance education – Environment
    Children – TV

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    Payame Noor University
    سازمان پدید آورنده
    رئیس گروه مدیریت رسانه پردیس البرز دانشگاه تهران
    عضو هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
    استاد، گروه مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران
    دانشجوی دکتری مدیریت رسانه، پردیس البرز دانشگاه تهران

    شاپا
    2322-3057
    2538-5984
    URI
    https://dx.doi.org/10.30473/ee.2019.6060
    http://ee.journals.pnu.ac.ir/article_6060.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386035

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب