نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرجاییان, نداfa_IR
dc.contributor.authorکشتی آرای, نرگسfa_IR
dc.contributor.authorنادی, محمدعلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:39:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:39:13Z
dc.date.available1399-07-09T10:39:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:39:13Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-04-05en_US
dc.date.submitted1396-01-16fa_IR
dc.identifier.citationرجاییان, ندا, کشتی آرای, نرگس, نادی, محمدعلی. (1397). تجارب زیسته دانش‌آموزان دوره تحصیلی ابتدایی از پدیده مصرف آب. فصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار, 6(3), 47-60.fa_IR
dc.identifier.issn2322-3057
dc.identifier.issn2538-5984
dc.identifier.urihttp://ee.journals.pnu.ac.ir/article_4741.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/385984
dc.description.abstractهدف از انجام این پژوهش، بررسی تجارب زیسته دانش ­آموزان ابتدایی در رابطه با مصرف آب بود. این پژوهش با رویکرد کیفی و با استفاده از راهبرد پدیدار نگاری انجام شد. محیط پژوهش، دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی مدارس دولتی ناحیه 3 شهر اصفهان بود که از میان آن­ها 22 نفر به عنوان اطلاع‌رسان از راه نمونه‌گیری هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری انتخاب شدند. داده‌ها با استفاده از مصاحبه­های عمیق نیمه ساختاریافته گردآوری و پس از پیاده‌سازی به کمک کدگذاری در سه سطح باز، محوری و گزینشی مورد تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها در سه بخش نگرش، آگاهی و عملکرد طبقه‌بندی شد. نتایج نشان داد که در بخش نگرش، دانش‌آموزان آب را به‌مثابه مایه حیات و نعمت قابل ارزش و احترام تلقی می‌کنند. در بخش آگاهی، نحوه تولید آب در طبیعت، روش‌های استفاده بهینه و مضرات آلوده سازی آنها را درک کرده‌اند. در بخش عملکرد، روش­هایی مانند مسئولیت‌پذیری، ترویج فرهنگ مصرف صحیح، تذکر تربیتی، آموزش مصرف بهینه، صرفه‌جویی، رعایت بهداشت آب و اجتناب از اسراف و آلوده سازی آب، می‌تواند در تغییر عادات رفتاری نامطلوب موثر باشد. در مجموع، توجه به سه جنبه فوق می‌تواند دانش‌آموزان را به سمت الگوی صحیح مصرف آب سوق دهد.fa_IR
dc.format.extent2532
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.publisherPayame Noor Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدارfa_IR
dc.relation.ispartofEnvironmental Education and Sustainable Developmenten_US
dc.subjectمصرف آبfa_IR
dc.subjectتجربه زیستهfa_IR
dc.subjectدوره تحصیلی ابتداییfa_IR
dc.subjectروش پژوهش کیفیfa_IR
dc.subjectپدیدارنگاریfa_IR
dc.titleتجارب زیسته دانش‌آموزان دوره تحصیلی ابتدایی از پدیده مصرف آبfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان)fa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان)fa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue3
dc.citation.spage47
dc.citation.epage60


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد