تأثیر نگرانی محیطزیستی بر خرید محصولات محیطزیستی با نقش میانجی استراتژیهای یادگیری
(ندگان)پدیدآور
رحیمنیا, فریبرزنصرتی, سعیداسلامی, قاسمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
درحالیکه نگرانی محیطزیستی اغلب به عنوان یک متغیر پیش بین در خرید محصولات محیطزیستی در نظر گرفته میشود، یافتههای تجربی این ارتباط را به صورت قطعی مورد تأیید قرار نمیدهند. درنتیجه بروز این شکاف در ادبیات، این تحقیق، تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم نگرانیهای محیطزیستی بر روی تمایل به خرید محصولات محیطزیستی، بهمنظور درک بهتر این تناقض را موردبررسی قرار داده است. این تحقیق از حیث هدف کاربردی و از حیث روش، پیمایشی و مبنی بر تحلیل کوواریانس با استفاده از الگوی مدل یابی معادله ساختاری است. موردمطالعه این تحقیق، تعداد 386 نفر از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، به عنوان بخشی از گروه شهروندان با استفاده از فرمول کوکران به صورت تصادفی انتخاب گردید که بر اساس یافتهها و نتایج بهدستآمده نقش میانجیگری استراتژیهای یادگیری ارادی و اتفاقی در رابطه میان نگرانیهای محیطزیستی و تمایل به خرید محصولات محیطزیستی مورد تأیید قرار گرفت. درنتیجه میتوان ادعا کرد که با استفاده از استراتژیهای یادگیری میتوان نگرانی محیطزیستی افراد را به سمت خرید محصولات محیطزیستی هدایت نمود.
کلید واژگان
نگرانی محیطزیستیتمایل به خرید محصولات محیطزیستی
یادگیری ارادی
یادگیری اتفاقی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-05-221396-03-01
ناشر
دانشگاه پیام نورPayame Noor University
سازمان پدید آورنده
استاد دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهددانشگاه فردوسی مشهد
دانشگاه فردوسی مشهد
شاپا
2322-30572538-5984




