ارزیابی تأثیر الگوهای آموزشی بر سطح دانش و مسئولیتپذیری زیستمحیطی دانشجویان
(ندگان)پدیدآور
خبیری, محمدمهدیالهی زاده, مهنازنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
کارخانجات آسفالت از جمله صنایع ایجاد کننده آلودگی هوا هستند که نقش مهمی را در انتشار آلایندههای هوا خصوصاً ذرات معلق ایفا میکنند. مطالعه حاضر با هدف مقایسه میزان تأثیر چهار روش آموزشی (بروشور، اینترنت، اسلاید، بازدید) بر سطح دانش و حس مسئولیتپذیری دانشجویان مهندسی عمران طراحی و اجرا گردید. دادههای مورد نیاز با استفاده از یک پرسشنامه خودساخته جمعآوری و با استفاده از فرمولهای آزمون t و همچنین پس از ورود به نرم افزار SPSS با استفاده از آزمونهای t مستقل و ANOVA در سطح معنیدار 05/0 تجزیه و تحلیل شد. میانگین نمره کل دانش و مسئولیتپذیری قبل و بعد از آموزش با یکدیگر اختلاف آماری معنیداری را نشان داد، در این دو حیطه نمرات افزایش یافته بود. اما تغییرات نمرات بین گروههای مختلف آموزشی و همچنین بین دختران و پسران تفاوت معنیداری را نشان نداد.
کلید واژگان
آموزش مهندسیآلودگی محیط زیست
سطح دانش
حس مسئولیتپذیری
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2013-05-221392-03-01
ناشر
دانشگاه پیام نورPayame Noor University
سازمان پدید آورنده
استادیار، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه یزددانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه یزد
شاپا
2322-30572538-5984




