نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصباحی, احمدfa_IR
dc.contributor.authorناجی میدانی, علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorسلیمانی, الههfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:37:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:37:56Z
dc.date.available1399-07-09T10:37:56Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:37:56Z
dc.date.issued2013-08-23en_US
dc.date.issued1392-06-01fa_IR
dc.date.submitted2014-02-12en_US
dc.date.submitted1392-11-23fa_IR
dc.identifier.citationصباحی, احمد, ناجی میدانی, علی اکبر, سلیمانی, الهه. (1392). بررسی اثر کارآفرینی بر رشد اقتصادی در کشورهای منتخب. فصلنامه علمی پژوهش‌های رشد و توسعه اقتصادی, 3(11), 18-9.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5954
dc.identifier.issn2251-6891
dc.identifier.urihttp://egdr.journals.pnu.ac.ir/article_409.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/385576
dc.description.abstract<span lang="FA">این پژوهش به بررسی اثر کارآفرینی بر رشد اقتصادی در کشورهای منتخب، با استفاده از داده‌های سال 2008 می‌پردازد. پژوهش کاربردی است و گردآوری اطلاعات از طریق روش کتابخانه</span><span dir="LTR">‌</span><span lang="FA">ای-اسنادی انجام می‌شود. که با استفاده از مدل رشد درونزای رومر، متغیر کارآفرینی در کنار دیگر متغیرهای مهم مؤثر بر رشد، وارد مدل می‌شود. برای اندازه‌گیری کارآفرینی از سه شاخص مختلف، از جمله شاخص‌های «سازمان دیده‌بان جهانی</span><span lang="FA">کارآفرینی» استفاده شده است. نتایج حاصل از برآورد مدل به روش حداقل مربعات معمولی برای دسته‌ داده‌های مقطعی در هر سه شاخص، مؤید یکدیگر است که این امر دقت و استحکام نتایج و یافته‌های تحقیق را تقویت می‌نماید. یافته‌های تحقیق حاکی از اثر معنی‌دار کارآفرینی بر رشد اقتصادی است. البته میزان و نوع تأثیر به سطح درآمد سرانه کشورها بستگی دارد. بدین صورت که در کشورهای با درآمد سرانه بالا، اثر کارآفرینی بر رشد اقتصادی مثبت و در کشورهای کم‌درآمد و فقیر این اثر منفی است.</span><span lang="FA">بر اساس نتایج پژوهش، کارآفرینی در کشورهای توسعه‌یافته به‌خصوص بر اساس جنبه نوآوری آن باید مورد تأکید قرار گرفته و در کشورهای در حال توسعه نیز نیاز به سیاست‌های تشویقی دولت‌ها برای افزایش مشارکت در اقتصاد به شکل کارآفرینی، احساس می‌شود</span><span lang="FA">. </span>fa_IR
dc.format.extent268
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.publisherPayame Noor University, Iran.en_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهش‌های رشد و توسعه اقتصادیfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal of Economic Growth and Development Researchen_US
dc.subjectکارآفرینیfa_IR
dc.subjectنوآوریfa_IR
dc.subjectرشد اقتصادیfa_IR
dc.subjectالگوهای رشد درونزاfa_IR
dc.subjectمدل اقتصادسنجیfa_IR
dc.titleبررسی اثر کارآفرینی بر رشد اقتصادی در کشورهای منتخبfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشیار گروه اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue11
dc.citation.spage18
dc.citation.epage9


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد