• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه انتظام اجتماعی‌
    • دوره 4, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه انتظام اجتماعی‌
    • دوره 4, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل محتوای کتاب‌های درسی دورهتحلیل محتوای کتاب‌های درسی دوره ابتدایی برمبنای مؤلفه های امنیت اجتماعی

    (ندگان)پدیدآور
    صالحی عمران, ابراهیمعابدینی بلترک, میمنتمنصوری, سیروس
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از موضوع هایی که ازآغاز تشکیل جوامع همواره توجه بشر را به خود معطوف کرده، امنیت و برقراری آن درجامعه است.گسترش و درک این مفهوم درگرونیروی انسانی‌آگاه وکارسازاست که این امر با ارائه آموزش‌هایی در راستای مفاهیم امنیت اجتماعی درجامعه میسراست. در‌کشورهای گوناگون به ویژه درکشورما در زمینه شناساندن، گسترش ودرونی سازی این مهم، مدارس و محتوای دروس می‌توانند به عنوان بهترین پایگاه عمل کنند. هدف اصلی این پژوهش، تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی برمبنای مؤلفه های امنیت اجتماعی است.  روش مورداستفاده درتحلیل محتوا، آنتروپی شانون بوده که شامل سه مرحله است. واحدتحلیل نیز، صفحات(متن، پرسش ها، تمرین ها وتصاویر) است که درمجموع3467 صفحه را شامل می‌شود.یافته های این تحقیق نشان دادکه بیشترین فراوانی وضریب اهمیت مربوط به مؤلفة‌ میزان توجه به رعایت قانون وکمترین مربوط به مؤلفة‌ میزان تأثیررعایت مقررات راهنمایی و رانندگی درحفظ امنیت درکتاب های درسی است.کتاب‌های درسی باید برمفاهیم مربوط به امنیت، به خصوص امنیت اجتماعی تأکیدکنند. اما متأسفانه کتاب‌های درسی آن طورکه باید به این مفهوم بپردازند، نپرداخته‌اند.
    کلید واژگان
    تحلیل محتوا
    امنیت اجتماعی
    دوره ابتدایی
    کتاب های درسی
    آموزش

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2012-09-22
    1391-07-01
    ناشر
    دانشگاه علوم انتظامی امین
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه مازندران
    دانشگاه اصفهان
    دانشگاه شیراز

    شاپا
    2008-6024
    URI
    http://sopra.jrl.police.ir/article_25665.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/381939

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب