• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه انتظام اجتماعی‌
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه انتظام اجتماعی‌
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تعامل برازنده پلیس با مدیران مدارس راهنمایی تهران به منظور ارائه راهبرد پیشگیری از بزه کاری و بزه دیدگی دانش آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    بهرنگی, محمد رضاآراسته, حمیدرضانوه ابراهیم, عبدالرحیمکشفی, سیدسعید
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این مقاله به بررسی و شناسایی شیوه های تعامل برازنده پلیس با مدیران مدارس راهنمایی پسرانه شهر تهران به منظور تدوین راهبرد پیشگیری از بزه کاری و بزه دیدگی دانش آموزان می پردازد. در به این منظور از پنج مؤلفه شیوه ها ی همکاری مشارکتی، گردهمایی و مساعدت به دانش آموزان در معرض خطر، شناسایی و نظارت بر دانش آموزان در معرض خطر، مشارکت دانش آموزان در طرح های پیشگیرانه، ایجاد محیط امن و سالم استفاده گردید. این پژوهش از نظر نوع کاربردی و از لحاظ روش تحلیلی و توصیفی است . جامعه آماری شامل دو گروه است : 1 - رؤسای کلانتری های شهر تهران به تعداد 81 نفر ؛ 2 -مدیران مدارس راهنمایی شهر تهران به تعداد 600 نفر ، روش نمونه گیری نسبت به گروه اول تمام شمار و نسبت به گروه دوم 240 نفر هستند که به صورت نظام مند انتخاب شده اند. ابزار گرد آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه محقق ساخته است. برای بررسی نتایج تحقیق از آزمون تی دو نمونه مستقل استفاده شده است که مبین معنی دار بودن تفاوت نظرات مدیران و رؤسای کلانتری ها در شیوه های مناسب تعامل می باشد؛ این آزمون با کمتر از یک درصد خطا و بیشتر از نود و نه درصد اطمینان تأیید گردیده است. همچنین برای ارتباط و تأثیر شیوه ها ی مناسب تعامل بر پیشگیری از بزه دیدگی و بزه کاری دانش آموزان از آزمون های خی دو، تای کندال و رگرسیون چند متغیره استفاده شده است. در خصوص نظرات مدیران مدارس عوامل: شیوه های مناسب مدیران در گردهمایی دانش آموزان در معرض خطر و آسیب، همکاری مشارکتی بر اساس نظرات رؤساهای کلانتری ها و مشارکت دانش آموزان در طرح های پیشگیرانه ، بیشترین تأثیر را در پیشگیری از بزه کاری و بزه دیدگی دانش آموزان در این تعامل دارد. نتایج نشان می دهد که تدوین راهبرد ملی پیشگیری از بزه کاری و بزه دیدگی، تهیه دستور العمل ها و شیوه نامه ها ی اجرایی، استانداردهای رفتار با دانش آموزان، تدریس حقوق شهروندی، اجرای کارگاه های آموزشی مشترک در این تعامل برازنده نقش مهمی داشته و برای دانش آموزان لازم و ضروری است.
    کلید واژگان
    تعامل برازنده
    مدیران مدارس راهنمایی
    پلیس
    پیشگیری
    بزه کاری
    بزه دیدگی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2013-02-19
    1391-12-01
    ناشر
    دانشگاه علوم انتظامی امین
    سازمان پدید آورنده
    استاد
    استاد
    پژوهشگر
    پژوهشگر

    شاپا
    2008-6024
    URI
    http://sopra.jrl.police.ir/article_24264.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/381919

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب