نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیمنی دوزی سرخابی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorمهدی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorنجفی, رامینfa_IR
dc.contributor.authorرحیمی, سمیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:25:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:25:41Z
dc.date.available1399-07-09T10:25:40Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:25:41Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-12-31en_US
dc.date.submitted1396-10-10fa_IR
dc.identifier.citationیمنی دوزی سرخابی, محمد, مهدی, مهدی, نجفی, رامین, رحیمی, سمیه. (1396). تغییرات مفهومی در حوزه برنامه‌ریزی در آرای راسل ایکاف. مطالعات برنامه ریزی آموزشی, 6(11), 79-103. doi: 10.22080/eps.2017.1722fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22080/eps.2017.1722
dc.identifier.urihttp://eps.journals.umz.ac.ir/article_1722.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/381430
dc.description.abstractراسل ال. ایکاف از نظریه‌پردازان حوزه مدیریت و نظریه سیستم‌ها و صاحب تألیفات متعدد و ارزشمند در این زمینه بوده است. هدف از پژوهش حاضر بررسی تغییرات آرای راسل ایکاف در حوزه برنامه‌ریزی با مقایسه دو کتاب ایشان یعنی برنامه‌ریزی تعاملی و بازآفرینی سازمان، طراحی سازمان‌ها برای سده 21 و در نهایت استخراج ایده‌هایی برای کاربست آن در برنامه‌ریزی توسعه دانشگاهی بوده است. در این پژوهش از روش مطالعه تطبیقی و الگوهای جورج بردی و لوتان کوی استفاده شده است. مقایسه دو کتاب مزبور، پیرامون پنج مقوله مرتبط با نظریه سیستم­ها و برنامه‌ریزی، یعنی الگوهای سیستم و سازمان، مفهوم توسعه، برنامه‌ریزی تعاملی، فهم، و یادگیری صورت گرفت. یافته‌های تحقیق نشان داد که برخلاف برنامه‌ریزی تعاملی در بازآفرینی سازمان، با روزافزون شدن ارتباطات و تعاملات افراد و نهادها بر اهمیت نقش اخلاق در دموکراتیک‌تر شدن سازمان­ها و حفظ محیط­‌زیست و همچنین رهبریِ زیبایی‌شناسی به عنوان مهمترین جنبه توسعه تأکید شده است. همچنین مقولات فهم و خردورزی در کنار داده و اطلاعات برای اثربخشی تصمیمات سازمان ضروری دانسته شده است.fa_IR
dc.format.extent992
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22080/eps.2017.1722
dc.subjectایکافfa_IR
dc.subjectسیستمfa_IR
dc.subjectبرنامه‌ریزی توسعه دانشگاهfa_IR
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.titleتغییرات مفهومی در حوزه برنامه‌ریزی در آرای راسل ایکافfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری برنامه ریزی توسعه آموزش عالی دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری رشته برنامه‌ریزی توسعه آموزش عالی دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری رشته برنامه‌ریزی توسعه آموزش عالی دانشگاه شهید بهشتی.fa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue11
dc.citation.spage79
dc.citation.epage103


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد